MUKE SA SEDIŠTIMA I POJASEVIMA: Vlasnici OVIH AUTOMOBILA oslobođeni su takse prilikom registracije!

sigurnosni pojas
pixabay

Automobili koji imaju više sedišta od ugrađenih sigurnosnih pojaseva, neće se tolerisati prilikom registracije pa će njihovi vlasnici morati da plate taksu za svako neobezbeđeno sediđšte.

 

Ako je u saobraćajnoj dozvoli upisano pet putnika, a postoje samo četiri pojasa, po novim pravilima možete dodati još jedan pojas. Takođe, ako je vaše vozilo na spisku Agencije za bezbednost saobraćaja možete obaviti tehnički pregled bez promene dokumenata za koje treba izdvojiti oko 100 evra. Problem je nastao prilikom kupovine polovnih vozila iz inostranstva, čija dokumentacija ne odgovara stvarnoj situaciji.

– Ako u saobraćajnoj dozvoli piše da ima pet sedišta a četiri pojasa, mi smo dužni da vozilo uputimo na ispitivanje ili da pogledamo spisak koji nam je posalo MUP na kome piše da li su ta sedišta uopšte homologovana za četiri – kaže za RTS Boris Borović iz tehničkog pregelda “10 plus”. 

U međuvremenu, zbog pritiska vlasnika koji nisu mogli da registruju vozilo, stigao je i spisak automobila koji ne podležu promeni papira. To su većinom “kupe” vozila proizvedena od 2000. do 2017. renomiranih proizvođača.

Tako se na spisku našao i “Porše Panamera”, “Pežo RCZ”, Mercedesovi “kupei” “Sitroen c pluriel”, kupe vozila “Opela”, “Folkasvagen Buba”, “Ford ka”, Ford Puma”, “Fijat 500”, “Sitroen c1 i c2”, “Seat Aroza”, a spisak nije konačan. Oni koji nisu na spisku, počeli su sami da traže rešenja – da ugrađuju pojaseve na zadnja sedišta.

Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta kaže da naknadna ugradnja pojaseva može biti dobra samo ako je urađena u ovlašćenom servisu koji je praktično atestiran i ovlašćen da radi takve prepravke. 

– Nestručna ugradnja sigurnosnih pojaseva, odnosno pojaseva koji možda nisu odgovarajući za taj tip vozila može dovesti do ozbiljnih posledica kao i kada pojas nije u upotrebi –  rekao je Antić.

Nadležni u Minstarstvu saobraćaja i stručna javnost kažu da građani koji su registrovali vozila na pet sedišta a imaju četiri pojasa nisu pogrešili.

Greška je u onima koji su prihvatili ta dokumenta bez provere tako da niko neće biti izložen naknadnim troškovima. Oni koji imaju problem treba da se obrate Agenciji za bezbednost saobraćaja i MUP-u koji treba da isprave grešku.