MAGNET ZA LOPOVE: Ako ste vlasnik nekog od OVIH MODELA, učinite sve da ga ZAŠTITITE OD KRAĐE!

Golf
foter

Beogradskim kradljivcima automobila najinteresantniji je "Golf" , a popularni su i ostali Folksvagenovi modeli.

 

U Beogradu se tokom jednog dana u proseku ukradu tri automobila. Gotovo polovina svih ukradenih vozila na teritoriji Beograda su iz programa “Folksvagen”, “Reno” i “Audi” .

– Na godišnjem nivou imamo otprilike 50-60 krađa vozila tako što vlasnici ostavljaju ključeve u vozilu, vozilo u pogonu, odlaze do apoteke, pekare, škole, obdaništa. Izvršilac- lopov, iskoristi pogodan momenat, sedne u vozilo i odveze ga. Takve krađe žargonski nazivamo “trkač”, zbog načina izvršenja krivičnog dela, a nema pravila da li se tako ukradena vozila lakše nađu – kaže šef Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima Policijske uprave Beograd Boško Sekulović, a prenose Novosti.

Za vozila koje ne poseduju neku elektronsku, ili mehaničku zaštitu, objašnjava Sekulović, lopovima je potreban jako mali vremenski period potreban da ga upale odvezu i to je bukvalno od 30 sekundi do par minuta.

Tako, alati za krađu idu u korak sa aktuelnim tehničkim rešenjima u automobilskoj industriji i neprestano se pojavljuju novi, pa se kod nas 2015. pojavio novi univerzalni alat “turbodekoder”, odnosno mehanički fleksibilni ključ pomoću koga se za desetak sekundi, bez oštećenja otključava i zaključaca brava na vozilu i cena tog uređaja na domaćem tržištu iznosi oko 1.200 evra.

– Lopovi prate trendove, kako izlaze novi modela vozila i nove vrste zaštite, tako se pojavljuju novi sofisticirani elektronski alati koji služe za provaljivanje, obijanje, savlađivanje prepreka, odnosno paljenje tih vozila – navodi Sekulović.

Pre 10 godina u Beogradu je ukradeno oko 2.600 automobila, 2016. ukradeno je 980, a ove godine, do 1. novembra, sa ulica glavnog grada nestalo je 929 vozila, a, prema njegovom mišljenju, takva brojka je “prihvatljiva”.

– Moje lično mišljenje je da je na grad od dva, dva i po miliona stanovnika i oko 800.000 registrovanih vozila, takva brojka je prihvatljiva, jer, kada pogledate druge evropske gradove slične veličine, poput Beča, gde je dnevni prosek krađe vozila pet, mi smo na tom nekom ”zadovoljavajućem” nivou – smatra Sekulović.

Takođe, Sekulović ističe da je MUP više puta pisao inicijative za izmene i dopune krivičnog zakona, da se pooštre kazne za krivično delo, jer, kako kaže, postoji problem u radu policijskih službenika njegovog odseka i odeljenja, jer su sankcije za krivično delo neovlašćenog korišćenja tuđeg vozila veoma blage, od novčane kazne, do zatvorske do tri ili do pet godina.