“ANTIPOD” SVEMU VIĐENOM: Ovo je avion koji bi razdaljinu od Njujorka do Londona prelazio za 20 minuta!

Antipod
print screen/facebook.com/Big Bang To Dynamic Earth

U geografiji, antipodi su tačke na suprotnoj strani Zemlje koje je moguće spojiti ravnom linijom kroz jezgro naše planete. To su dakle doslovno dve najudaljenije tačke na Zemlji. Putovanje od jedne do druge, trajalo bi oko 30 sati.

Revolucija vazdušnog saobraćaja

Zamislite da možete za manje od polovine tog vremena prevaliti pomenutu udaljenost. Revolucija u putovanju avionom, možda je i preblaga reč za opis takvog naučnog otkrića. Britanski BBC se pita treba li takav avion krši zakone termodinamike, kako bi ostvario neverovatne brzine putovanja?

Čarls Bombardijer je  kanadski inovator koji je osmislio koncept ovakvog aviona i nazvao ga Antipod. 

– Ljudima se stvarno svidela ideja putovanja od Njujorka do Londona za 20 minuta – kaže Bombardier.

– Oduvek se to sviđalo ljudima. To je ideja o prevoznom sredstvu koje vas može prebaciti sa jedne strane planete na drugu – dodaje Kanađanin.

Bombardier je stekao svetsku slavu velikim i hrabrim idejama. Na svojoj stranici opisuje kako bi funkcionisao Antipod. Nadzvučni putnički avion, putovao bi brzinom od oko 25.000 kilometara na sat.  Poređenja radi, slavni Konkord je postizao  brzinu od oko 2.500 kilometara na sat.

Više projektil nego avion

Sama letelica, bez većih problema bi mogla poleteti sa bilo kog aerodroma na svetu, korišćenjem raketa za dostizanje početne brzine. Zatim bi posebni mlazni motori preuzeli zadatak i nastavili ubrzanje sve do ciljne brzine. Nakon što bi se aktivirali mlazni motori, rakete bi se vratile na pistu za poletanje koristeći tehnologiju, sličnu onoj SpaceX-a.

Pri takvim brzinama Antipod prestaje da bude standardni avion već postaje projektil. Dodatni problem je što posebni mlazni motori  jako loše funkcionišu pri brzinama sporijim od brzine zvuka. Ako bi pilot pogrešio pri sletanju i ako bi morao pokušati ponovno sletetanje, morao bi nositi posebne rakete kojima bi dostigao odgovarajuću brzinu.

Bombardier priznaje da je njegov koncept upravo to, tek ideja koja bi trebala započeti širu raspravu. Za sada se javio Jozef Haceltin, inženjer u kompaniji koja sarađuje sa NASA. On je predložio korišćenje potpuno nove tehnologije pod nazivom LPM.

Na vrh aviona bi postavili manji otvor koji bi deo vazduha preusmeravao u suprotnom smeru, kako bi se smanjio otpor vazduha na krilima i smanjio zvučni udar iza aviona.

Neki eksperimenti su pokazali da tehnologija može funkcionisati ali to je tek jedna u nizu prepreka Antipodu.

– Na kraju krajeva to nije praktična ideja, to je koncept. Znam da na kraju nećemo imati takvu letelicu, ali nadam se da ćemo razviti neke nove tehnologije i neke nove proizvodne procese – dodaje kanadski pronalazač.