OBMANE PARANOIČNOG ŠEFA: Partnerima prikazuje LAŽNE PODATKE, a kompanija se nalazi na RUBU PROVALIJE!

Snepčet
pixabay

Podaci kojima se mere brojevi korisnika mogu doći u posed oglašivača, ali je svaka druga informacija o poslovanju ove kompanije velika poslovna tajna.

 

The Daily Beast navodi slučaj jednog bivšeg zaposlenika Snepčeta. Prvoga dana je morao da prisustvuje predavanju gde je slušao pretnje otkazom ako prijateljima ili porodici spomene i jednu reč o poslu.

Rečeno mu je da ne može dovesti nikoga u zgradu bez prethodnog odobrenja, a čak i ljude sa dozvolom je smeo  povesti isključivo u posebne dvorane za sastanke ili u kafić.

Nakon što je seo za radni sto, shvatio je da uopšte ne može govoriti o svom poslu.

Kompanija svoje poslovanje drži u strogo razdvojenim odeljenjima gde prodaja, sadržaj i svi koji nisu na inženjerskim pozicijama uopšte ne znaju što se događa.

Osim elitne grupe inženjera i onih u bliskom krugu prijatelja šefa Evana Špigela, većina zaposlenih nema pristup verziji aplikacije gde se najnovije značajke testiraju i implementiraju.

– Najviše sam saznao o novim proizvodima putem vesti – rekao je drugi zaposleni. Ali kompanija je postala opsednuta privatnošću da blokiraju pristup vlastitoj aplikaciji na svojim zabavama. Tokom Snepčetove Božićne zabave u Bekman Hotelu i velikoj, 4 miliona dolara vrednoj novogodišnjeg zabavi u Los Anđelesu zaposleni i gosti imali su selotejp preko kamera na njihovim telefonima.

– Evan je paranoičan i poludi kad neke informacije iscure – rekao je još jedan bivši radnik.

Prema trojici sadašnjih zaposlenih, zabranjen je pristup na čitav jedan sprat odeljenja u Njujorku, a zaposlenima je preostalo samo špekulisati šta se tamo događa. Kao što je Snapčet tajnovit o svojim internim operacijama, jednako su tajnoviti o svojim podacima. Snepčet retko otkriva konkretne brojke. A one koje objavljuju vrlo su neprecizne. Dok je Snepčet objavio neke opsežne statistike tokom javnih prezentacija – uključujući priču o 178 miliona dnevno aktivnih korisnika u trećem tromesečju 2017. godine – firma nije objavila nikakve detaljne statistike vezane uz mnoge od najpopularnijih elemenata aplikacije. U istom kvartalu 2017. godine je Snepčet izgubio 443 miliona dolara i gotovo očajnički pokušavaju naći načine za monetizaciju.

Zaposleni, partneri i investitori su obamnuti pričama o tome koliko dobro ključne  aplikacije funkcionišu. Snepčet je izgrađen kao način privatnog deljenja fotografija i poruka, ali Snapčet ne otkriva podatke o tome koliko osoba dnevno dele fotografije ili poruke. Instagram, direktni konkurent kompanije Snepčet, objavio je podatke o dnevno aktivnim korisnicima (DAU) kao i one koju su vezane za njihov “Stories”.

The Daily Beast je pet meseci češljao poverljive podatke DAU za gotovo svaki segment aplikacije i uzevši u obzir neke brojke, nije ni čudo da ih Snepčet pokušava zataškati.

Oglašivačima prezentuju brojke o milionima dnevno aktivnih korisnika, ali ne otkrivaju podatke o ukupnom broju ljudi koji koriste “Discover”, deo aplikacije koji funkcioniše slično kao omanji magazin i izdavači troše stotine hiljada dolara da bi objavili sadržaj specifično napravljen za Discover.

Taj dio aplikacije ne koristi oko 80% korisnika. Uzevši u obzir da su i cijene deonica Snapčata značajno pale, nije ni čudo da ćute o svim brojkama.