TRI LEKCIJE LOŠIH ŠEFOVA: Naučite kakvi NE TREBA da budete i kako NE TREBA da se ponašate!

Posao
Pixabay.com

Loši šefovi su, naravno, negativna stavka u biznisu, ali iz ovoga možete izvući i nešto korisno za vas!

 

Još jedno jutro, još jedan ceo dan kada morate popiti jutarnju kafu i pojaviti se na poslu. Situaciju otežava činjenica da morate svakog dana da se suočavate sa vašim toksičnim šefom koji šalje negativnu energiju. Znate da morate nešto preduzeti, jer više ni vaša porodica ni vaši prijatelji ne žele da slušaju svakodnevne žalbe.

Loši šefovi su, naravno, negativna stavka u biznisu, ali iz ovoga možete izvući i nešto korisno za vas – lekcije o tome kakav uzor NE treba da budete i kako se NE treba ponašati u radnom okruženju.

1. Spuštati kolege je vrlo neprofesionalno

Jedan od znakova da je vaš šef toksičan jeste činjenica da koristi previše sarkastičnih izjava kako bi nekog ismejao ili umanjio njihov trud i zalaganje. Ovakvi ljudi ne daju potrebne informacije o određenom zadatku, nestrpljivi su i ne posvećuju se zaposlenima onoliko koliko bi trebalo. Šta možete naučiti iz ovoga? Tražite dobro u ljudima. Svi imaju mane, to stoji. Ali važno je sagledati prednosti kolega i njihove veštine koje su korisne za zajednički projekat. To je trenutak kada vi cenite nekoga.

2. Niko nije impresioniran „tempiranom bombom“

Šefovi koji izgube svoj balans i planu zbog sitnice ili kada kap prelije čašu, stvaraju atmosferu straha u kancelariji. To što šef viče i upire prstom, može funkcionisati, možda, za prevaspitavanje četvorogodišnjeg deteta. Ali nikako ne priliči poslovnom čoveku i menadžeru. Kada se izgubi kontrola na radnom mestu, i situacija se zakomplikuje, udahnite duboko, izbrojite do 10, i pokušajte zajedničkim snagama da rešite problem.

3. Nepoverenje svima troši i vreme i talenat

Većina je nekada radila za šefove koji su mislili da sve znaju, da su uvek u pravu, i da niko ne može da uradi posao onoliko dobro koliko on sam. Iako ste prevashodno dobili posao zbog vaših veština i znanja, to se zanemaruje i ostavlja po strani, dok šef doslovno „šefuje“. Treba pustiti ljude da preuzmu inicijativu i samostalno odlučuju. Čak i ako neko pogreši – ništa strašno – na greškama se uči.