Želite da vaša firma postane ZVEZDA INTERNETA? Pratite OSNOVNA PRAVILA ONLAJN MARKETINGA

Kompjuter
Pixabay.com

Shvatili ste da je vašem biznisu neophodan blog kako biste se povezali sa klijentima i pružili im dodatnu vrednost u vidu edukacije, a istovremeno se i bolje pozicionirali u Google pretrazi? Još samo da vaše sadržaje neko vidi i naravno da počne i da ih čita.

 

Koliko god se oslanjali na kvalitet i koliko god kvalitet bio prvi preduslov uspeha, određene marketinške aktivnosti neophodne su da bi ljudi saznali za vas. Možete na svom blogu otkriti najstože čuvanu tajnu o sigurnom načinu da za godinu dana početnik u poslu postane milioner, ali to ipak niko neće čitati. Jer niko neće znati da postoji.

Marketing nije stvar za marketare – marketing je stvar osnovne kulture skretanja pažnje na sebe u svetu koji broji 7.000.000.000 ljudi. Mnogo je to nula da bi vas neko primetio samo zato što ste dobri.

I najveću umovi znali su ovo. Tesla je pravio light-show po Njujorku, Salvador Dali je šetao mravojeda kao kućnog ljubimca… A pomislite na Van Goga. Većina ljudi danas zna za njega kao za onog slikara koji je odsekao uvo, i iako ovde nije bilo reči o svesnom marketingu, ipak je primer iz kojeg se može puno zaključiti.

Neka vaš sadržaj predstavlja neku vrednost

Ukoliko želite da vas ljudi čitaju, a pritom se oslanjate samo na svoj stil, onda ne smete sebi da dozvolite da budete ništa drugo do Andrić ‒ ako ne želite da umrete od gladi. U suprotnom, potrudite se oko vrednosti vašeg sadržaja. Ljudi će vas čitati i ako niste Andrić, samo ako od vaših tekstova nešto direktno dobijaju.

Šta je to? To mora biti u skaldu sa oblašću vašeg poslovanja. Firma koja se bavi ugradnjom pločica može pokrenuti blog “uradi sam“ tipa gde će ljudima davati praktične savete kako da budu sami svoji majstori. Frizerski salon na svom blogu otkrivaće tajne koje frizure idu uz koji oblik glave, kako se ispred svog ogledala možete doterati i uštedeti 1000 dinara. Ako ste prodavnica sportske obuće, pišite o sportu, o zdravim životnim navikama, o modnim kombinacijama.

 

Podelite znanje, i vratiće vam se!

Ne čuvajte svoje znanje sebično za sebe ukoliko pružate neke usluge. Time što ćete besplatno pomoći drugima da sami reše probleme pre nego što vas pozovu steći ćete njihovo poverenje i setiće vas se kada naiđu na problem koji ne mogu sami da reše.

Takođe, motivišite ljude, ili ih zabavite. Poznato je da osim udarnih vesti koje ne spadaju u domen sadržaja koji nalaze svoje mesto na blogovima, ljudi najviše traže motivaciju, znanje i zabavu.

Postoji ogromna konkurenciju kada je online sadržaj u pitanju, ali postoji i jednako toliko načina da se izdvojite u odnosu na druge. A kada uspete da dođete do vrhunskog sadržaja, to treba i obznaniti.

Tu nastupa problem promocije sadržaja, koji je često mnogo kompleksniji od njegovog kreiranja. U nekom trenutku deluje da je sav trud bio uzaludan jer ljudi čitaju jedne iste sajtove i traže savete od jednih istih ljudi dok vi imate mnogo više da ponudite. Umesto da odustanete, prepoznajte taj trenutak kao svoju šansu da na još jedan način ispoljite koliko vredite.

Od sledećih vidova online promocije izaberite one koji vam najviše odgovaraju, ali ne zaboravite da se najbolji rezultati postižu upravo marketing miksom koji u idealnom slučaju obuhvata svaku od ovih strategija.

SEO – optimizujte sadržaje da ih Gugl vidi

Optimizacija vašeg sajta i svakog pojedinačnog teksta je preduslov bez kojeg se ne kreće u borbu za čitaoce. Preduslov je brz, stabilan domaći hosting, jer tada su putanje internet paketa između surfera i vašeg sajta najkraći, te optimizujete korisnički doživaljaj, a Gugl voli da nagrađuje lokalne internet provajdere.

I pre nego počnemo da govorimo o metodama indukavanje kvalifikovanih surfera na sajta, potrudite se da vam sajt izrade profesionalci, sa akcentom da bude prilagođen mobilnim telefonima.

Dobri sadržaji uokvireni u responsive dizajn, na brzom hostingu su osnova za ono što je najefikasniji internet kanal – SEO.

SEO je skup tehnika zahvaljujući kojima se vaš tekst tretira kao relevantan rezultat za reč ili grupu reči koju čitalac unosi u polje za pretragu.

Na primer, ukoliko nekoga zanima kupovina polovnog automobila, velika je verovatnoća da će se obratiti Guglu za pomoć kako bi našao najbolju ponudu. U polje za pretragu će uneti neki od termina ili njihovu kombinaciju: automobili, polovni, povoljno, nemački, Beograd, Novi Sad itd.

Na ovaj način, Gugl dobija zadatak. On mora dati kupcu upravo ono što on traži, najprecizniji rezultat. A kako Gugl zna koji je rezultat odgovarajući? Zahvaljujući vrlo složenom i nikada do kraja obznanjenom sistemu rangiranja sajtova za svaku unetu reč. Efikasna SEO optimizacija ubediće Gugl da je upravo vaš sajt i određeni tekst na njemu najbolji rezultat za tog kupca automobila.

U idealnom slučaju, SEO je veština da učinite da neki sajt bude “prvi na Guglu“. Što je on bliže vrhu, to je SEO bolje urađen. Za poziciju u pretrazi Guglu ne možete platiti. Dakle, SEO je u osnovi besplatan ako umete da ga radite sami. U suprotnom, koštaće vas onoliko koliko svoj rad vrednuje dobar SEO ekspert.

AdWords – plaćene pozicije na Guglu

Kada smo rekli da Guglu ne možete platiti za pozicije, mislili smo na rezultate organske pretrage. Pored nje, postoje i plaćene pozicije i Gugl je fer jer ih obeležava kao oglase. Nalaze se na vrhu, iznad rezulatata koje Gugl predstavlja kao relevante na osnovu samog sadržaja i drugih faktora.

Dakle, AdWords sistem plasiranja rezultata pretrage je brži vid da dođete do ciljane publike nego što je SEO, jer rezultate daje odmah. Zapravo, za poziciju se borite sa ostalim sajtovima koji tako žele da se pojave kao rezultat za određenu ključnu reč i to da li ćete se istaću u odnosu na njih je delom rezultat toga koliko ste novca spremni da platite, a delom i relevantnosti sadržaja.

U svakom slučaju, ukoliko želite da se za vas odmah čuje i da se pojavite kao prvi rezultat za određen upit, AdWords sistem je idealan.

Njegove mane su u tome što je znatno skuplji nego SEO, jer plaćate i Guglu i stručnjaku za oglašavanje, a rezultati su instant. Brzi i kratkotrajni. Kada jednom prestanete da plaćate Guglu za poziciju, on će vas zaboraviti kao da vas nikada nije ni bilo.

U svakom slučaju, AdWords je dobar izbor kada ste na početku, dok je ulaganje u SEO ono što daje dugotrajne rezultate.

 

Oglašavajte se na Fejsbuku

Zapravo, ovde bi trebalo pričati o korišćenju društvenih mreža u svrhe promocije, ali voleli ga ili ne, moramo priznati da Fejsbuk u ovom pogledu pruža više mogućnosti nego sve druge mreže zajedno i da se stoga treba pre svega posvetiti promociji na ovoj društvenoj mreži.

Kada dođete do trenutka da svoj sadržaj želite plasirati određenoj ciljnoj grupi, Facebook oglasi su najbolja opcija. Razlog za to leži u činjenici da Fejsbuk zapravo zna o nama više nego što smo spremni da naglas priznamo.

Prednost Fejsbuk oglasa je u tome što omogućava precizno targetiranje. Možemo odlučiti da li objavu našeg teksta ili nekog drugog sadržaja plasiramo muškarcima ili ženama, tinejdžerima ili zaposlenima, studentima ili penzionerima, fanovima serije Selo gori a baba se češlja ili obožavaocima lika i dela Josipa Briza Tita. Fejsbuk vam nudi publiku, ciljnu grupu za svaku delatnost. Vaše je samo da je prepoznate i, naravno, da platite Fejsbuku.

Izgradite jaku zajednicu na društvenim mrežama

Ukoliko imate vremena i kreativnosti, a pre svega poznajete vašu ciljnu grupu, ovo je najbolji način da promovišete svoj sadržaj. Kao i SEO u odnosu na AdWords, tako se i građenje Fejsbuk zajednice odnosi prema Fejbuk reklamama. Besplatno je, ide sporije, ali su efekti kvalitetniji i dugotrajniji.

Posedovanje velike i aktivne Fejsbuk stranice je najveće bogatstvo kojim može raspolagati jedan moderni biznis. Ovde se sve svodi na sadržaj. Upoznajte svoje pratioce, saznajte koje sadržaje vole i dajte im to. Jednom kada steknu poverenje u vas imaćete lojalne reprezente vašeg brenda koji će širiti najbolji glas o vama.

Naravno, ne zaboravite da potražite svoju publiku i na Instagramu i na Twitteru, ali i na LinkedInu.