KOLIKO VREDE TELEFONI ZA DINAR? Potrošači nezadovoljni zbog čestih kvarova!

Udruženja potrošača često upozoravaju da ih im se građani žale na mobilne operatere – najviše na iznos računa i na ispravnost uređaja koji se kupuju uz paket, a u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije čak tvrde da mobilni operateri prodaju, uz pakete, telefone za jedan dinar koji su sumnjivog porekla i nemoguće im je ući u trag.

Mobilni telefon
Pixabay.com

Predsednik NOPS-a Goran Papović je komentarišući sumnje pojedinih građana da su mobilni telefoni koji se prodaju za dinar već korišćeni i reparirani, rekao da ti telefoni možda stvarno i vrede dinar, ali da nije samo to problem.

– Možda stvarno vrede samo jedan dinar i nemaju nikakvo pravo da naplaćuju bilo šta više od jednog dinara – navodi Papović, a prenosi RTS.

Upozorava da je tim telefonima nemoguće ući u trag i da za neke od njih nema ni rezervnih delova, niti je čak moguće za njih dobiti zamenski telefoni u slučaju kvara.

– Svesni smo da se godišnje gube milioni evra u sivoj zoni, ali to ne opravdava mobilne operatere da ‘takve’ telefone prodaju nama. Potrošači koji žele da izbegnu sivu zonu odlaze u legalne prodavnice, kod mobilnih operatera, a sačeka ih ono od čega su pobegli želeći da ne kupuju od bilo koga, da ne kupuju u sivoj zoni, po prodavnicima koje nisu za to registrovane ili na pijacama – naveo je on.

Podseća da su mobilni operateri nedavno dobili zabranu da naplaćuju kazne za prevremeni raskid ugovora sa korisnicima i naglasio da je NOPS još pre više godina upozoravao da “jasno piše u Zakonu o obligacionim odnosima da ne postoje ugovorne kazne za finansijske usluge, odnosno da za novčane nadokande ne postoji ugovorna kazna”.

– Mobilni operateri će sada reći – ‘dobro, nećemo više’, ali šta je sa oštećenim potrošačima i šta će biti sa time što su mobilni operateri protivpravno ostvarili dobit – pita Papović.

Navodi da je problem u tome što ne postoje kolektivne tužbe građana i da se mobilni operateri kod naš još vode pravilom “APP (ako prođe – prođe)”.

– Još uvek imamo APP kod mnogih potrošača koji nisu informisani. Poslaće vam neki račun, pa ako primetite da taj račun ne odgovara onom što je potpisano ili da je to zabranjeno primetite, a ako ne, naplatiće vam – rekao je Papović.