Ledeni dani, skupa struja: Počeli da stižu ISPRAVLJENI DECEMBARSKI RAČUNI, a građani se već ŽALE NA JANUARSKE?!

Strujomer Brojilo
Printscreen/Youtube

EPS je uvažio 6.723 reklamacije na decembarske račune, što je 0,19 odsto broja kupaca. Građanima već stižu januarski računi, koji sadrže i ispravku obračuna decembarske potršnje. Neki imaju primedbe i na januarske račune. Nadležni podsećaju da je dvomesečni ledeni talas potrošnju struje uvećao i 20 odsto, što se odrazilo na obračun.

 

U jednom od decembarskih računa sa greškom, bilo je upisano je 2.000 kilovat-sati više. Stigla je ispravka. U EPS-u tvrde da su računi prošli rigoroznu kontrolu.

Radovan Stanić iz EPS-a ističe da je u interesu tog preduzeća da nijedan kupac ne bude oštećen. Dodaje da su u skladu sa mogućnostima otklonili sve nepravilnosti.

Građani već plaćaju račune, a neki su ponovo na šalteru reklamacija.

Pojedini građani sa kojima je ekipa RTS-a razgovarala kažu da nisu imali zamerki na decembarske račune, ali imaju na januarske. Došli su da se raspitaju jer misle da nisu trošili više struje. S druge strane, oni koji su imali problema sa decembarskim računima, kažu da su ispravke stigle sa januarskim.

Celog januara, dani su bili ledeni, pa u EPS-u objašnjavaju da samo tri sata dogrevanja tokom dana, po skupljoj tarifi, može da duplira račun.

– Kupci najbolje znaju na koji način su trošili električnu energiju u januaru. Račun je utvrđen na osnovu utvrđenog stanja potrošnje na osnovu očitavanja. Sve nelogičnosti se vrlo lako očitavaju. Svaki kupac kada pogleda male stubiće jasno može uočiti da li je to veliko odstupanje i na osnovu toga može uložiti prigovor – rekao je Stanić.

Iz EPS poručuju da će eventualne prigovore pažljivo razmotriti.

Greške se dešavaju, ali skandal sa decembarkim računima je nedopustiv. Da bi sprečili takve propuste, u EPS-u su, kako saznajemo, u svim službama koje rade na poslovima očitavanja brojila, unošenja podataka o potrošnji struje i izdavanju računa – uveli dodatne kontrole.