Održana druga konferencija FUTURE IS NOW, evo kako je bilo (FOTO)

Future is now
Promo

Konferencija o modernim tehnologijama i praksama u poslovanju velikih kompanija pod nazivom Future is Now, održana je po drugi put na Ekonomskom fakultetu u Beogradu 18. novembra 2017. pod okriljem organizacije EKOF Media Group.

 

U futuristički uređenom amfiteatru, oko 500 posetilaca imalo je priliku da sluša panel diskusije na različite teme od 22 govornika top menadžmenta najvećih kompanija u Srbiji, kao što su Henkel, Microsoft, Uniqa osiguranje, MOL Srbija, SAP, NCR, Quantox Technology i mnoge druge.

Konferencija je počela u 10h, a u program konferencije uvele su nas voditeljke Sara Jovanović i Ivana Ilijin. Konferencija je otvorena govorima Miloša Čevizovića, predsednika EKOF Media Group, i dekana Ekonomskog fakulteta, prof. dr Branislava Boričića.

Korporativna kultura u uspešnim kompanijama i primeri savremenog talent menadžmenta

Predsednik organizacije Miloš Čevizović ujedno je bio moderator prvog panela o korporativnoj kulturi i talent menadžmentu te je diskusiju započeo pitanjem: “Šta je to što treba da sadrži dobar CV kada apliciramo za praksu ili posao?“ Učesnice su bile Ana Minić, direktor odeljenja za obuku i razvoj zaposlenih u Banci Intesa; Violeta Marinković, HR menadžer kompanije PwC Srbija; Sara Stefanović, rukovodilac HR službe kompanije WinWin; Tamara Marjanović,  HR menadžer kompanije MOL Serbia i Jelena Perović, HR specijalista u Atlantic Grupi.

– Jednostavnost, transparentnost i originalnost su važniji od samog sadržaja CV-a. Nema grešaka na intervjuu, to je dvosmeran proces u kome je važno da budete motivisani za ono što radite i da znate zbog čega to radite, zbog čega ste završili vaš fakultet i odabrali određenu kompaniju. Jednostavne, skromne biografije ćemo sigurno izdvojiti pre nego da čitamo motivaciona pisma, i te kandidate ćemo pozvati na razgovor za posao – istakla je Anja Minić.

– Motivaciono pismo i CV jesu prvi utisak o vama, ono što vas prvo prikaže i može doneti odluku da li ćete se pojaviti na razgovoru za posao. Mladi ljudi u želji da se predstave najbolje što mogu, prikazuju sebe kao nekoga ko nisu, što se na intervjuima lako vidi i prepozna. Na razgovorima za posao se više ne postavljaju klasična pitanja koja su se nekada tradicionalno koristila, već se ide na pitanja o iskustvu i naučenim kompetencijama – smatra Tamara Marjanović.

Nakon prve panel diskusije, Veronika Tasić Vušurović pričala je o Inicijativi Digitalna Srbija kao primeru iz prakse gde se ona nalazi na poziciji Direktora.

Veštine uspešnog preduzetnika – Put do uspeha u Srbiji

Govornici drugog panela bili su predstavnici top menadžmenta najvećih kompanija u Srbiji, a svi oni su govorili o svojim uspešnim biznisima. Prisutnima su se predstavili:
–       Ivan Gligorijević, mBrainTrain, osnivač i direktor

–       Alan. Ž. Albulj, Extreme, osnivač i director

–       Anja Ivana Milić, Arhi.pro, vlasnik i generalni direktor

–       Jelena Đurović, segment menadžer u Marketing direkciji Societe Generale

–       Nevena Čolić Mohora, generalni direktor, MITECO

Moderator je bila Mila Dimitrijević, Head of brand, marketing & communications u kompaniji E&Y, koja je panel otvorila pitanjem u kojoj meri je u Srbiji teško ispratiti svetske trendove.

– Ne treba pratiti trendove nekih zemalja koje postojeća infrastruktura u Srbiji ne može da isprati. Treba dobro razmisliti na koga se ugledati i na koji način – kaže Nevena Čolić Mohora

Kako izgleda biti uspešan dizajner u Srbiji?

Dobar put uspeha je da pratite dobre internacionalne kompanije koje imaju priznate standarde u svetu. Dobar put uspeha je i da prihvatite prilike na koje naiđete, da se ne uplašite i da verujete u čuda. Imajte u vidu da je samo 1% talenat, ostalih 99% uspeha je da budete dobri u onome što radite. – Anja Ivana Milić
 
Koliko je važna ideja za pokretanje bilo kog biznisa?

Ideja je početna tačka vodilja. Ideja bez realizacije je samo ideja. Od ideje do realizacije pre svega je važno planiranje. Svaki posao koji uzmemo u ruke je jedan mali projekat sa finansijama, planiranjem, implementacijom, izgradnjom tima. Ako nemate tim koji zna šta radi ostajete bez rezultata. – Nevena Čolić Mohora

Četvrta tehnološka revolucija: Kako IT menja naše živote iz dana u dan?
 

Tehnološka revolucija je bila tema naredne panel diskusije. Učesnici su bili pretežno iz IT industrije – Slaviša Lečić, Head of Presales SAP ; Maja Vekić Vedrina, Head of Business Intelligence u Atlantic Grupi ; Stefan Lazarević, Generalni direktor u NCR-u ; Boban Đorđević, Software Development Lead u kompaniji msgNETCONOMY ; Snežana Bošković, Marketing Communication Manager u kompaniji ENEL PS; Vladan Konstatinović, Delivery Manager u kompaniji Endava i Vuk Popović, Quantox Technology – CEO, Owner.

Digitalna transformacija se dešava i u kompanijama koje nisu striktno IT kompanije, dešava se  u svim sferama poslovanja. Analitika i „Big Data“ nam pomažu da bolje upoznamo svoje klijente, koji su krajnji korisnici naših usluga. – Maja Vekić Vedrina

Kako danas komuniciramo ?

Komuniciramo sa računarom. Ne u fizičkom i govornom smislu, ali komuniciramo putem komandi koje on izvršava umesto nas. – Maja Vekić  Vedrina

Kako nalazite potrebne kadrove i klijente?

Prvi način je putem preporuka, koji je najbolji i najčešći, ali i najsporiji način. Drugi na osnovu poseta sajmovima  i konferencijama. – Vuk Popović

Vladan Konstantinović se osvrnuo i na mane digitalizacije: “Najnegativniji aspekt digitalizacije je e-mail. Pisanje mejlova ne može zameniti živu reč.“

Empatija je korporativna vrednost koja se danas sve više ceni i njoj se daje apsolutna prednost u komunikaciji i međuljudskim odnosima. Ne čekajte na druge i pokrenite inicijativu. Uvek postavite pitanje WHY, jer će vam ono pomoći u svakom segmentu komunikacije, bilo kojoj aktivnosti ili bitnoj odluci.

Pre poslednje panel diskusije, Start up centar je predstavio svoj rad i pozvao sve prisutne da slobodno prijave svoje ideje ukoliko ih imaju.

Marketing i korporativne komunikacije u doba digitalne revolucije

Poslednja panel diskusija okupila je sledeće učesnice:

–       Mila Petrović, MSG Global Solutions, Marketing Manager

–        Jelena Zecar, Confulence Property Management – Executive Director for Marketing, Commercialization and Leasing

–       Sonja Marić, Uniqa Osiguranje – Direktor marketinga i PR

–       Jelena Martić, Henkel Srbija, Regionalni direktor marketinga

Moderator je bila Tanja Tatomirović, Communications Lead CEE u Microsoftu. Pretežno se vodila diskusija o milenijalcima kao osetljivoj i bitnoj ciljnoj grup, kao i o digitalnoj revoluciji.

– Digitalna revolucija je danas ustvari digitalna evolucija – rekla je Jelena Martić.

– Ako niste u digitalu vi ne postojite. Digital je nešto što je neminovno. Ukoliko želite da pronađete klijente, vi morate da pratite trendove.  Na digitalu vi morate da imate specifično rešenje za određeni kanal komunikacije, bilo da je to neka društvena mreža poput Facebooka ili Instagrama – smatra Jelena Zecar.

– Kada je u pitanju tradicionalna delatnost osiguranja, Uniqa Osiguranje je među prvih pet na tržištu, ali kada su u pitanju digitalizacija i digitalna transformacija, Uniqa je na samom vrhu. Više od 60% naših klijenata još uvek preferira tradicionalno poslovanje, sa ličnim kontaktom, pre nego online komuniciranje. Digitalizacija sa druge strane znači i odsustvo fizičke komunikacije jedan na jedan – kaže Sonja Marić.

Za sam kraj, najavljeno je pokretanje istoimenog portala, Future is Now, koji će prevashodno baviti IT inovacijama, preduzetništvom, marketingom i svim aktuelnim temama.

Future is Now predstavlja godišnji događaj čija je osnovna misija podsticanje inovativnosti, proaktivnosti i preduzetništva mladih kroz njihovo informisanje o aktuelnim tehnologijama  i metodama u modernom okruženju najvećih kompanija u zemlji i regionu.

EKOF Media Group se ne odmara, već počinje punom parom da radi na sledećim projektima, između kojih je i Belgrade Youth Fair, koji će biti održan u aprilu 2018. godine u Beogradu.

Kako je Konferencija izgledala, možete pogledati na slikama i kratkom snimku: