REORGANIZACIJA PREVOZA U BEOGRADU: Nove linije, trase i cene!

Potpuna reorganizacija javnog gradskog prevoza trebalo bi da bude završena do kraja godine. Svakog dana GSP prestonicom preveze čak 2,5 miliona putnika. Najpunija su vozila na linijama 23, 31 i 50

Nove linije, trase, tarifne zone, cene, možda čak i prevoznike, mogu da očekuju Beograđani početkom 2016. godine, kada bude završena potpuna reorganizacija javnog gradskog prevoza u prestonici, pišu Večernje Novosti.

– Novu mrežu linija javnog gradskog prevoza, koja će biti urađena na osnovu studije brojanja putnika i ankete korisnika, predstavićemo najkasnije na jesen – istakao je gradski menadžer Goran Vesić.

Nakon brojnih problema sa Bus Plus sistemom naplate karata i kontrolorima koji se bahate, ali i putnicima koji i dalje ne kupuju kartu, grad Beograd odlučio je da promeni sve što ne valja kako bi građani bili što zadovoljniji.

– Preraspodelom linija, čak i bez kupovine novih autobusa, možemo da poboljšamo prevoz. Nova vozila su potrebna, ali možemo i drugačije da isplaniramo linije i tu da postignemo efekte – istakao je Vesić.

Saobraćajni fakultet će uraditi još dve studije, nakon kojih će biti iscrtane nove linije i njihove trase, u međuvremenu očekuje se usvajanje tarifnog sistema koji će gradske i prigradske opštine podeliti u četiri zone, a do kraja godine biće raspisan i konkurs za privatne prevoznike pošto sadašnji ugovori ističu s krajem 2015.

– Novu mrežu linija javnog gradskog prevoza predstavićemo najkasnije na jesen – dodao je menadžer prestonice.

On je priznao kako aktuelni sistem nije preterano uspešan.

– Vreme je za promene jer postojeća mreža dugo nije menjana, već je samo nadograđivana, često i stihijski, posebno u prigradskim delovima – iskren je Vesić.

Nedavno završena Studija brojanja putnika pokazala je da se u Beogradu dnevno obavi 2,5 miliona putovanja, tek 15 odsto građana je nezadovoljno uslugom, a čak 63 odsto putnika koristi samo jedan prevoz od kuće do posla. Najviše Beograđana prevezu autobusi 95, 23 i 16, a najpopunjenija vozila su 31, 50 i 23.

Linije koje dnevno prevezu najmanji broj putnika su 513 i 613, a najmanji koeficijent iskorišćenja kapaciteta imaju 68, 44, 75. Takođe, studija je pokazala da je tramvajski sistem najslabije iskorišćen – rekao je sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović.

 MNOGO VERZIJA

Saobraćajni fakultet će prilikom izrade studija uraditi nekoliko verzija mreža linija koje su najpogodnije za srpsku prestonicu. Većina će biti na osnovu sadašnjeg stanja na terenu, dok će jedna u obzir uzeti i predviđeno izmeštanje autobuske i železničke stanice na Novi Beograd.

Da li ste Vi nezadovoljni gradskim prevozom?

 

Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović ne krije da je i sam bio zatečen podatkom da je samo 15 procenata građana nezadovoljno javnim gradskim prevozom.

– Anketa 10.000 korisnika pokazala je da su oni u suštini zadovoljni, i to njih 62 odsto – rekao je Rafailović.

Podaci koji su analizirani, rezultat su brojanja putnika, samo niko nije rekao koliko je to brojanje putnika zaista relevatno i po kom principu su “brojani”.

Bg Voz nedovoljno iskorišćen, kao i tramvaji

 

Autobuski  podsistem dnevno preveze više od dva miliona putnika, tramvajski – 245.000, trolejbuski 150.000, dok BG voz beleži oko 27.000 putnika.

Ipak, podatke treba uzeti s rezervom jer su zbog radova u Vojvode Stepe pojedine veoma popularne linije – ukinute.

Analiza brojača putnika u gradskom prevozu, pokazala je da tri četvrtine putnika pešači manje od pet minuta do najbliže autobuske stanice, a 20 odsto između šest i deset minuta. Nešto duži put do željenog vozila javnog gradskog prevoza imaju samo pojedini stanovnici na periferiji.