Da li ste skoro prošli Zmaj Jovinom ulicom? CENTAR BEOGRADA od srede izgleda mnogo drugačije

Zmaj Jovina ulica
Beoinfo

Pešačka zona Knez Mihailove ulice je proširena za deo Zmaj Jovine ulice, između Čika Ljubine i Vasine, što je u skladu sa strategijom Grada Beograda o izmeni saobraćajne hijerarhije u centru grada.

 

– Danas su Beograđani dobili još jedan deo pešačke zone. Deo Zmaj Jovine ulice, između Čika Ljubine i Vasine nije veliki, ali je samo jedan od delova pešačkih zona na kojima trenutno radimo. Tokom popravljanja Zmaj Jovine obavljene su i određene prepravke u Čika Ljubinoj, tako da ovaj deo centra grada postaje jedan mali trg – rekao je glavni gradski urbanista Milutin Folić prilikom obilaska ove lokacije.

Folić je najavio popločavanje Obilićevog venca, deo od garaže do Ulice carice Milice, a nakon toga i popločavanje Sremske ulice. Potom slede i radovi u Ulici maršala Birjuzova, koja će biti jedini prilaz garaži na Obilićevom vencu. 

– Ovim projektima potpuno menjamo hijerarhiju u saobraćaju, jer je pre više od godinu dana Grad Beograd, projektom „Ime” , to postavio kao prioritet. Na prvo mesto dolaze pešaci, potom biciklisti, javni gradski prevoz i na kraju privatni automobili. Na taj način pešačka zona Knez Mihailove ulice dobija četiri funkcionalne celine –Knez Mihailovu, koja će biti ulica trgovine, potom bočne ulice uključujući  Obilićev i Topličin venac, koje će biti  zone ugostiteljstva, Vasinu ulicu, koja će se raditi 2017. i 2018. godine i biti ulica kulture, te konačno Kosančićev venac koji će, kao i danas, ostati dominantna kulturno-istorijska celina – dodao je Folić. 

On je napomenuo da će se na taj način pešaci  i turisti “spustiti” prema reci, na Karađorđevu ulicu i Savsko šetalište, pa će tako Beograd dobiti ono što je većina evropskih gradova već uradila , a to je proširenje pešačkih zona.

Pomoćnik gradonačelnika Beograda Borko Milosavljević osvrnuo se na ekonomski aspekt gradske strategije.  

– Pokazalo se da ovakvi potezi  u mnogim evropskim gradovima donose razvoj uslužnog sektora. Na primeru Ljubljane možemo da vidimo da je prihod od uslužnog sektora gotovo udvostručen od trenutka kada su pešačke zone proširene. Pitanje podzemnih garaža je jako bitno da bismo uopšte uspeli da izmestimo saobraćaj. Naše procene su da će do kraja godine biti pokrenut tender za izvođenje radova na podzemnim garažama – rekao je Milosavljević. 

Pomoćnik gradonačelnika je za naredne mesece najavio izmeštanje centralnih terminusa javnog gradskog prevoza, što će biti uvod u “predavanje” centra grada pešacima i biciklistima, u skladu sa strategijom Grada Beograda.