HRVATSKI KOLUMNISTA DIGAO REGION NA NOGE: Zašto HRT nije objavio vest o smrti Cuneta Gojkovića?

Predrag Cune Gojković
Printscreen

Tužnu vest da je prošle nedelje preminuo jedan od najpoznatijih pevača bivše Jugoslavije Predrag Cune Gojković, najveći broj građana u Hrvatskoj uopšte nije ni saznao ili je za to čuo sa velikim zakašnjenjem. Informacija nije preneta na hrvatskoj televiziji, a pravu pažnju je izazvala tek kada je Denis Derk, zagrebački novinar i publicista o tome napisao kolumnu.

 

Denis Derk napisao je za Večernji.hr kolumnu pod naslovom “Sjeća li se itko pjesme ‘Lijepa Janja’ ili ‘Ribara starog kći'”, koju vam prenosimo u celosti:

“Kada je u vreme svezagrebačke euforije oko Univerzijade u Vlaškoj ulici otkriven spomenik Augustu Šenoi, odličan rad Marije Ujević Galetović, Akademski hor Ivan Goran Kovačić koji se do skulpture jedva probio kroz okupljenu masu građana, otpevao je i pesmu ‘Ribara starog kći’ iliti ‘Lijepa Janja’. Naravno, reč je o popularnoj pesmi čiji kompozitor nije poznat, ali poznat je autor stihova, August Šenoa, jedan od najzagrebačkijih i najomiljenijih zagrebačkih pisaca.

Reč je o stihovima s kojima su se na sebi svojstven način pozabavili i grupa Azra i Bajaga, ali reč je i o pesmi koju je na repertoaru imao i srpski pevač narodnih i starogradskih pesama, ali i ruskih romansi te zabavne muzike Predrag Gojković Cune.

Taj pevač neverovatnog opsega svog baršunastog, jedinstvenog glasa i uzorne muzikalnosti, pevač nad pevačima umro je ovog petka u Beogradu u osamdeset i petoj godini života o čemu hrvatska javnost uglavnom nije obaveštena. A bio je jedan od najcjenjenijih pevača bivše Jugoslavije, rado slušan u televizijskim i radio programima, povremeno čak i glumac s ulogom na primer i u poznatom filmu ‘Jagode u grlu’ Srđana Karanovića, ali i u serijama kakva je bila i ‘Pozorište u kući’.

Jednom je Predrag Gojković nastupio i na sceni beogradskog Narodnog pozorišta u Štrausovoj opereti ‘Šišmiš’. Jedan od njegovih najvećih hitova, svakako je bila nenadmašna interpretacija pesme ‘Kafu mi, draga ispeci’ koju je Cune čuo od Nade Mamule. Ploča na kojoj je snimio tu pesmu, prodana je u 100.000 primeraka, zbog nje su masovno kupovani gramofoni. Nakon tog diskografskog uspeha, Cune je prestao sa svojom zabavnom karijerom (tokom koje je nastupao i na opatijskom i zagrebačkom festivalu zabavne muzike), te se posvetio narodnoj muzici, pa i sevdalinkama i makedonskim narodnim pesmama (antologijska je njegova interpretacija pjesme ‘Kaži, kaži, libe Stano’ uz Esmu Redžepovu).

Popularni Cune je za zagrebački Jugoton snimio dva i te kako zapažena albuma i to ‘Predrag Gojković Cune’ objavljen 1975., te ‘Ne mogu ti ništa osim cveća dati’ iz 1981., ali i desetak singl ploča, ukupno pedesetak pesama. Zbog tog diskografskog blaga, Croatia records je kao pravni naslednik Jugotona, pre godinu dana dodelio Predragu Gojkoviću priznanje za poseban doprinos diskografiji. I među novim generacijama, koje nisu niti rođene u vreme kada je Cune bio merilo pevačkog kvaliteta na prostoru od dvadesetak miliona stanovnika, ime Predraga Gojkovića, na sreću, nije nepoznanica.

Na žalost, trenutni civilizacijski nivo javne hrvatske televizije nije takva da bi hrvatsku javnost s pijetetom i merom izvestila o Gojkovićevom fizičkom odlasku, što i ne čudi, jer je reč o obnevideloj kući koja više bez problema ne može emitovati čak ni srednji Dnevnik. Pa kuda bi onda, jadna, sa Cunetom iz susedne države.”