OVO GARANTOVANO NISTE ZNALI! Kod sudara na klizavom putu NIKO NE ODGOVARA

Put sneg
Twitter/@dzaficgoran

Klizav kolovoz nije pravno dozvoljen u Srbiji, objašnjava predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

 

Foto: Twitter/@dzaficgoran

To je nepropisno stanje puta. Sistemski problem je što kada se saobraćajna nereća događa zbog klizavog puta – vozač dobije krivičnu prijavu zbog neprilagođene brzine, a putar se izvuče bez ikakve odgovornost– navodi on.

Okanović postavlja pitanje zašto je u novembru i decembru bilo toliko stradalih, da li je to možda zbog klizavih puteva i da li su putari sankcionisani zbog toga?

Većina putara u Srbiji savesno radi svoj posao. Kada pričamo o odgovornosti, niko ne želi njih da linčuje. Ali svako u sistemu ima svoju odgovornost. Vi kao pešak, kao vozač, tako i putar ima svoju odgovornost i obaveze, kaže Okanović.

On smatra da novi zakon o bezbednosti saobraćaja koji propisuje stroža pravila neće stupiti na snagu pre 1. septembra.

Kaže da svako u sistemu mora da radi svoj posao da bi bila dobra bezbednost:

Zakon kaže kakav mora da bude put da bi se održavao saobraćaj. Negde se očigledno to ne radi, da li neko zbog toga odgovara? Od putara se očekuje da ispunjavaju obaveze. Putar mora da bude sakcionisan ako je na kolovozi formiran led ili poledice

Dodaje da treba da bude napravljena analiza šta je zakazalo u sistemu.

Policijske akcije daju efekte, ali sa druge strane klizavi kolovozi nam daju kontraefekat. Rezultat je da broj poginulih nije smanjen– kaže Okanović za N1.

Predstavnik Uprave saobraćajne policije Aleksandar Radenković izjavio je da je u 2016. bezbednost u saobraćaju u odnosu na prethodnu godinu blago pogoršana, sa većim brojem poginulih u saobraćajnim nesrećama. Radenković je rekao da su 2016. u udesima poginule 603 osobe, što je oko jedan odsto više u odnosu na prethodnu godinu.

Sistem bezbednosti saobraćaja mnogi doživljavaju kao učesnici sa jedne strane, policija sa druge. Imate propise, ako kršite tu je policija. Ne. To je kao paukova mreža. Imate pet stubova gde sistem deluje – upravljanje bezbednošću, što znači jačanje institucija, bezbedni putevi, bezbedna vožnja. Ne zavisi samo od policije koliki će biti broj poginulih. Zavisi kakvi su nam putevi, da li su nam vozila ispravna. Sistem bezbednosti je prilično složen, pitanje je ko je u sistemu zakazao– kaže Damir Okanović.