KINEZI POČELI DA REPUJU: Zbog jednog RIJALITI PROGRAMA hip-hop postao jako POPULARAN

reper
Print screen/You Tube

Veliki uspeh internet rijaliti šoua bacio je pažnju šire javnosti na hip hop muziku prvi put u Kini, objavio je BBC.

 

Na sajtu iQiyi, najvećem kineskom portalu za video snimke, šou “Rep u Kini” pregledan je više od 2,5 milijardi puta. U njemu se desetine mladih kineskih repera takmiče ispred žirija.

 
Hip hop termini ušli su u svakodnevnu konverzaciju, piše BBC.

Šou od 12 epizoda, okončan prošlog vikenda, izbacio je u javnost repere poput HipHopMana, Tizija T, PG Vana, Džonija Dž. i VAVA-e.

Kineski reperi su bili potcenjivani i zanemarivani. Naša vrednost je sada narasla, nakon šoua, ali to se trebalo davno dogoditi – smatra Vang Ke, odnosno MC Bigdog, jedan od takmičara u šouu.

Reperi poput njega postojali su davno pre šoua “Rep u Kini”.

Žanr je počeo da cveta u zemlji početkom 2000-tih, pod uticajem američkih repera Eminema i Džej Zija.

Reperi koji su se pokazali dobrima u rijalitiju dobiće priliku da potpišu ugovor za diskografsku kuću, idu na festivale, po klubovima i slično.

Broj mesta za hip hop muziku narastao je tokom godina. U društvu koje ne ohrabruje samoizražavanje, buntovni duh hip hopa nikada do sada nije uspeo da zadobije pažnju šire javnosti, već je ostajao u svom sopstvenom “ekosistemu”, ukazuje BBC.

Za većinu repera ovo je bio hobi, a neki bi čak i platili iz svog džepa da snime album.

“Rep u Kini” je promenio sve. Ovo je najskuplji rijaliti u istoriji zemlje, sa investicijom “teškom 200 miliona juana (30 miliona dolara). Prijavilo se oko 700 repera.

Iako su mnogi optuživali šou za nepravedni selektivni proces, odnosno favorizovanje nekih učesnika, reperi ne brinu oko toga, već se pitaju da li nagla popularnost znači kraj “pravog hip hopa”.