NAJVOLJENIJA “KRAVICA” SFRJ: Svi je prepoznajete, ali da li znate njenu TAJNU i zbog čega je danas VIŠE NEMA?

Kravica
Facebook/Kinder Lada-eurokrem naseg djetinjstva

Ko se seća "Kravice"?

 

Verovatno nije bilo kuće u Jugoslaviji koja nije imala šolju ili posudicu sa likom nasmejane kravice sa cvećem na glavi. Dobar deo porodica i dalje čuva ovo simpatično posuđe, ali malo je mlađih generacija koje znaju šta je nekada bilo u njemu!

Ako spadate u ovu grupu ljudi, možemo samo da žalite jer to znači da nikada niste probali najpoznatiji “svetski, a naš” krem – Kinder Ladu!

“Najbolji slatkiš Jugoslavije”

 

Kao i većina dobrih stvari i Kinder Lada ima legendu o svom nastanku. Priča kaže da je sve počelo sedamdesetih godina prošlog veka u italijanskoj fabrici “Ferero”.

Marketing stručnjaci iz ove kompanije tražili su način da “Nutelu”, najpoznatiji krem na svetu, dobace do zatvorenog jugoslovenskog tržišta. Zato su stvorili jedinstveni čokoladno-mlečni namaz i licencu za njega ustupili fabrici “Podravka” iz Hrvatske. Nešto pre toga, u fabrici u Francuskoj počela je da se prozivodi  Kinder PrimaCrem.

Jedan od uslova da do saradnje uopšte dođe bilo je i taj da se novi krem pravi od istih sirovina koje i “Ferero” koristi u proizvodnji “Nutele”, poput specijalnih vrsta mleka i lešnika. I tako je stvorena KinderLada čije samo pominjanje i danas izaziva slatku nostalgiju kod stotina hiljada bivših Jugoslovena.

Gde je nestala kravica?

Kinderlada je decenijama bilo izvor uživanja jugoslovenske omladine. Oni koji je se sećaju i danas se okupljaju po Fejsbuk grupama gde razmenjuju sećanja i fotografije posudica, poljica i čašica ostalih iza davno pojedenog krema. Ako je verovati broju članova ovakvih grupa, najvoljeniji namaz bivše Jugoslavije očigledno i danas ima brojne obožavatelje.

Ako ne spadate u ovu, specijalnu grupu jugonostalgičara (nazovimo ih “kinderladanostalgičara”) možda vam je promaklo to da ovog krema već godinama nema u prodavnicama.

Nakon raspada Jugoslavije “Nutela” polako počinje na stiže na rafove slovenačkih, hrvatskih, bosanskih, srpskih, crnogorskih i makedonskih prodavnica, što je za kompaniju “Ferero” bio znak da im Kinder Lada više nije potrebna.

Naime, iako je reč bila o neverovatno prodavanom kremu koji je rušio sve rekorde kada je u pitanju prodaja, ova italijanska kompanija je jednostavno uvek preferifala i forsirala svoj osnovni proizvod – Nutelu. Kinder Lada je i nastala samo zbog nemogućnosti ulaska Nutele na jugoslovensko tržište. Jednom kada je to ostvareno Kinder Ladi je odzvonilo. 

Godine 1995, Podravka je prestala da proizvodi Kinder ladu, a ona danas postoji samo u sećanjima nostalgičara koji žale za “najboljim kremom na svetu”: