NAUČNICI PREDVIĐAJU: Objavljen spisak gradova koji će biti POTOPLJENI, među njima i jedan u HRVATSKOJ!

Grenland
Pixabay.com

Naučnici su u "formulu" stavili uticaj Zemljine gravitacije i njene rotacije kako bi predvideli kako će se voda "redistribuirati" širom sveta.

NASA je napravila novi alat za predviđanje koji će gradovi biti potopljeni zbog topljenja lednika izazvanog globalnim zatopljenjem, piše Evening Standard.

Taj alat otkrio da je London među gradovima koji će biti zahvaćeni zbog topljenja leda na Grenlandu. Iz istog razloga mogao bi biti potopljen i Dubrovnik, stoji u dokumentima koji prate istraživanje.

Zemljina gravitacija i rotacija

Alat za svaki grad daje jasnu sliku koji su lednici od posebne važnosti – rekao je za BBC jedan od naučnika koji je učestvovao u istraživanju.

Istraživanje je pokazalo da od topljenja velikih ledenih površina na zapadnom delu Grenlanda u Evropi treba da strahuju, uz London i Dubrovnik, i Tromso, Oslo, Atina, Sirakuza, Marsej, Gibraltar i Brest.

Znanstveni podaci pokazuju da je topljenje lednika imalo uticaja na rast nivoa mora tokom 20. veka, a u 21. veku se taj uticaj još povećao.