“POTENCIJALNO OPASAN”: Veliki asteroid će večeras PROJURITI PORED ZEMLJE, a evo šta naučnici poručuju!

Smak sveta
Pixabay.com

Veliki asteroid ide prema Zemlji i večeras će projuriti pored nje. NASA ističe da nema razloga za brigu, jer iako je "potencijalno opasan", ovaj asteroid će proći pored Zemlje na udaljenosti od 10,3 miliona kilometara.

Ipak, ovo je najmanja udaljenost na kojoj će asteroid 3200 Fiton biti još od 1974. godine. Sledeći put će nam se opet ovako približiti 2093. godine.

Iako će proći dovoljno daleko da ne strahujemo zbog njega, u astronomskim terminima ovo je prilično blizu i zbog toga asteroid i ima ocenu “potencijalno opasan”. A pritom treba imati na umu i da se radi o steni širine pet kilometara zbog čega je još Fiton treći najveći potencijalno opasan asteroid u blizini Zemlje.

Astronomi su dosad identificirali većinu velikih asteroida koji se nalaze blizu nas, a radi se o objektima većim od kilometra i nijedan nam ne može naneti posledice. Međutim, većina nisu svi i procene su da je još otprilike pet osto velikih asteroida koje tek treba otkriti.

Stvari su mnogo opasnije kod asteroida koji su veći od 140 metara, a otkriveno ih je tek pola. Kako se ide prema manjim asteroidima, taj procenat opada, iako i te stene mogu da naprave veliku štetu.

Asteroid koji je eksplodirao iznad Čeljabinska 2013. godine bio je ramera 20 metara, a na kraju je poveđeno 1000 ljudi. U poređenju sa silom i razaranjima koja bi doneo Fiton, prava sitnica. Ovakav asteroid napravio bi krater veličine 65 kilometara i dubine jedan kilometar.

Objekt veličine Fitona bio bi razoran po nas – rekao je planetarni naučnik Dan Durda za En-Bi-Si.

Dodaje kako bi prašina i hemijski sastavi nakon tog udara mogli da ohlade planetu i potpuno unište ozonski omotač. Fiton je u prošlosti bio i mnogo veća pretnja, ali pošto je često prolazio pored Sunca, izgubio je značajan deo svoje površine.