NA KAFI SA DALIJEM: Kako je zahvaljujući VRHUNSKOM GENIJU nastao OMILJENI SLATKIŠ MILIONA!

Dali
Dnevno.rs/ Kolaž

Španska kompanija "Chupa Chups" imala je burnu istoriju uspona i padova, ali danas je svetski priznat proizvođač slatkiša težak više stotina miliona evra. Iza uspeha ove kompanije stoji direktno Salvador Dali koji je u jednom kafiću "projektovao" neverovatan uspeh male konditorske kompanije.

 

Vrlo je lako prepoznati logo sastavljen od žute i crvene boje koje zajedno sa natpisom “Chupa Chups” na vrhu lizalice odaju utisak minimalističkog cveta.  

Slatko-kiselkast ukus obeležio je detinjstvo miliona mališana

Ovu lizalicu podjednako obožavaju i stari i mladi, a zahvaljujući ogromnoj popularnosti slatkiš se prodaje u preko 150 zemalja širom sveta.

Pronalazač Čupa Čupsa je Enrik Berna koji je prethodno radio u “Granja Asturias”, fabrici koja je u to vreme bila poznata po pekmezu od jabuke. 

 

Čiste ruke 

Njegov glavni izum bio je prugasta lizalica na štapiću. Na ideju da se lizalice prodaju na štapiću, došao je kada je video jednu ženu kako grdi dete jer se ulepilo držeći lizalicu. U to vreme slatkiši su bili namenjeni više starijoj populaciji nego deci.

Sa novim pristupom Berna je vratio osmeh na lice miliona dece jer su sada čistih ruku mogla da uživaju u slatkišima.

Inspirisan ovom revolucionarnom idejom Berna pokreće sopstvenu konditorsku fabriku, tako što preuzima “Granja Asturias” 1958. godine.

Sam pravi mašine za slatkiše i fabrici daje naziv “Chupa Chups“.

Sredinom šezdesetih fabrika je imala svoje uspone, ali i ozbiljne padove. Bilo kako bilo, Berna dolazi na ideju da svom prijatelju Salvadoru Daliju poveri izradu loga kao i sam dizajn ambalaže.

DALI KAO BOG MARKETINGA

 

Dok je 1979. ispijao kafu sa svojim prijateljem Dalijem, Berna ga je zamolio da mu pomogne oko dizajna loga.

Dali je ozbiljno shvatio svog prijatelja kome je u tom trenutku firma bila u krizi i odmah se bacio na posao. Dok su još sedeli u kafiću, Dali je na novinskom listu nacrtao lizalicu i kroz sat vremena logo je bio gotov.

 

Foto: Logo kompanije koji je osmislio Salvador Dali 1979.

Minimalistički pristup slavnog nadrealiste dopao se Enriku Berni tako da je logo ostao gotovo nepromenjen do danas.

Dali je insistirao da logo bude postavljen na sam vrh lizalice. Ovako razvučen preko centralnog dela deluje najuočljivije, savetovao je Dali svog prijatelja koji ga je mudro poslušao.

Berna je zahvaljujući ovom vizuelnom rešenju doživeo neverovatan uspeh, a logo njegove lizalice na štapiću postao je poznat kao i Dalijevi “istopljeni satovi”.

Pušite Čupa Čups

Ovako je otpočela duga i uspešna marketinška istorija ove poznate kompanije. Prva kampanja koristila je slogan “Okruglo je i dugotrajno – Čupa Čups“, dok je jedan od poznatijih slogana kojim je Čupa Čups pokušao da dođe do starije populacije glasio “Pušite Čupa Čups“.

  

U to vreme vlada Španije sprovodila je antipušačku politiku tako da je “Čupa Čups” u ovome video priliku da se dokopa sve brojnije grupe nepušača.

Usledili su zatim i šaljivi slogoni poput “Prestanite da pušite i počnite da sisate” kao i “Sisanje ne ubija“.

 

Ime kompanije potiče od španske reči “čupar” što znači sisati. Etimološki gledano to objašnjava naziv čuvenog španskog mitskog bića koje sisa krv ovcama, “El Čupakabra“.

Na kraju, može se reći da je brilijantan um genija kakav je Salvador Dali odgovoran za neverovatan uspeh kompanije “Čupa Čups”, koja godišnje proizvede 4 milijarde lizalica i inkasira 500 miliona evra.