Želite da postanete YOUTUBE ZVEZDA? Evo koliko novca MOŽETE ZARADITI

JuTjub
Pixabay.com

Mnogi "uticajni youtuberi" zarađuju nezamislive količine novca od svojih snimaka. Najplaćenije YouTube zvezde su, verovali ili ne – milioneri!

 

Kako je to moguće i o kojoj sumi je reč? Na ova pitanja pokušao je da odgovori sajt “Quora”, navodeći da je važno da znate da vas ne plaća direktno YouTube već AdSense koji se zapravo bavi monetizovanjem YouTube-a, prenosi BizLife.

Konkurencija na Youtube je ogromna

Youtube je veoma popularan i ozbiljan način zarade, a na Google-ovoj platformi se reklamira preko milion oglašivača.

YouTube ima preko milijardu jedinstvenih poseta mesečno i preko šest milijardi sati pregledanih snimaka, piše “Quora”.

Ukoliko je vaš kanal mlad, odnosno nastao u protekle tri godine, biće vam teže zbog široke konkurencije. Ali ukoliko želite da budete prava YouTube zvezda i influenser morate od svog kanala napraviti nešto posebno i biti veoma orginalni.

Na samom kraju veoma je važno da znate, kako navodi BizLife, zvezde ove mreže više zarađuju od sponzorstava, promocije i ugovora sa velikim kompanijama.

Zahvaljujući ovom programu možete koristiti Google platformu, postavljati sadržaj i targetirati publiku, kako biste na kraju sve to naplatili. Ovaj program generiše milijarde Google-ovih dolara, a predstavlja najsavremeniji izum veštačke inteligencije s obzirom na to da ga je nemoguće prevariti i da ima složen način generisanja oglasa, plaćanja izdavačima ili kreatorima sadržaja koristeći CPM formulu.

Kako “Quore” navodi, Google piše da ne postoji jednostavan odgovor na to koliko možete da zaradite jer sve zavisi od niza faktora. CPM (Cost per mille) je cena po hiljadu (jedinica, impresija). Mille je na Latinskom hiljadu.

Dakle, ukoliko je CPM jedan dolar, to znači da ćete dobiti dolar za svakih hiljadu prikaza. Vaš CPM može biti 0.1 ili 10 sve zavisi da li su na snimku video igre, muzika, autorski video, edukacija, komedija…

Ono što je važno da razmotrite jeste sledeće:

  • Neće svi snimci emitovati reklame. Ukoliko postavljate reklamu uz video ona neće biti viđena isto puta kao i video.
  • Adsens pokazuje selektivno reklame svakom korisniku, a ponekad oglašavanja uopšte nema.
  • Mnogi korisnici imaju instalirano blokiranje reklamnog sadržaja.
  • Polovina pregleda na YouTube-u dolazi sa mobilnih uređaja. Najčešće je reč o zvaničnoj aplikaciji YouTube-a na kojoj se reklame ne mogu blokirati.

Na primer, na samom vrhu YouTube-a je čuveni PSY koji je 2013. dostigao 1.000.000.000 pregleda od čega je zaradio 7.900.000 dolara, njegov CPM je bio 7.9 dolara što je odlično.

Pogledajte i stranicu koja godišnje zaradi 23.4 miliona dolara, a reč je o ženi koja se igra sa igračkama svoje dece DisneyCollectorBR.

Google je na velikom dobitku u svakom slučaju jer se onima koji postavljaju snimke daje 68, dok 32 odsto ostaje njima. U slučaju pesme “Gangam style” PSY je zaradio svojih 7.900.000, ali je Google uzeo 3.840.000 dolara.