Deca su ukras sveta. Stoga nema veće sreće od one kada uspete da usrećite jedno dete. Baš to pošlo je za rukom Kristini Karaičić.
Ko je Kristina? Pre svega majka, a onda i veoma kreativna žena koja je zahvaljujući ogromnom talentu i upornosti uspela da izmami najiskrenije dečije osmehe, ali i da bude deo njihovih bezbrižnih i mirnih snova. O čemu se zapravo radi?
Diplomirana slikarka dugo je radila kao dekoraterka u prodavnici nameštaja. Pre osam godina je počela je da izučava oblast fotografije, da bi u jednom trenutku umetnička fotografija postala njena glavna delatnost. A onda je, sasvim slučajno, primenila znanje sa fakulteta, a sklonost ka lepom iz života, na poziciju dekoratera u jednom salonu nameštaja.
– Poslom dekoratera bavila sam se sve do februara 2016. godine kada sam proglašena tehnološkim viškom usled rebrendiranja kompanije, posle čega se rodila ideja o “Nani” – započinje svoju preduzetničku priču za Dnevno.rs Kristina Karaičić.
Kao i sve nane na svetu i Kristinina “NANA” je žena sa misijom. Pored primarne brige o najmlađima, njen cilj je da estetizuje svakodnevicu, pre svega kroz dekoraciju dečjih ambijenata uz pomoć jedinstvenih drugarića jastučića – NANA Decor.
Zašto baš dečji jastučići? Odgovor verovatno leži u činjenici da sam godinu i po ranije postala majka, pa se u to vreme sve, pa i moja interesovanja, vrtelo oko dece – objašnjava naša sagovornica.
Veoma brzo, uspela je da početnu ideju realizuje i pretvori u unosan biznis. Kako ističe, u tome joj je najviše pomogla porodica i ogromna podrška koju je dobijala od nje. Nešto što je na startu ličilo na eksperiment, ubrzo se ispostavilo kao mnogo ozbiljnije od svih poslova kojima se do tada bavila.
SIN – NAJVEĆA INSPIRACIJA!
Kristina naglašava da u najbližem okruženju ima stručnjake iz oblasti “customer supporta” (brige o klijentima), a u poslu su joj od pomoći i znanja iz likovnih oblasti kao i fotografije, jer je prezentacija izuzetno važna kada se roba u startu prodavala isključivo online.
– Mnogo znači i to što uz sebe imam sada već trogodišnjeg sina, uz kog puno učim o deci, i uz kog se mnogo više rađaju ideje – jasna je ona.
– Iskreno, na početku nisam imala prevelika očekivanja i ambicije. Ušla sam sa manjim ulaganjima, kao u eksperiment, sa ciljem da premostim do sledećeg “ozbiljnog” posla. A onda se ispostavilo da je ovo u stvari ozbiljnije od gotovo svih poslova kojima sam se do sada bavila. U startu smo mama i ja bile tim – ja za kreaciju i dizajn, ona za realizaciju, šivenje… Posle određenog vremena, obim posla je nadrastao mamine kapacitete, pa smo zaposlili profesionalnu šnajderku, Slavicu – priča nam Kristina kako je izgledao početak njenog posla iz snova.
Svi znamo da je svaki početak težak, ali ukoliko posao obavljate s ljubavlju i uživanjem onda, zaista, ništa ne predstvalja problem.
– Dobila sam mogućnost da sama raspolažem svojim vremenom i da mnogo više budem uz sina, a to se, naravno, ne meri ni sa čim. Sa druge strane, organizacija da se sve veći obim posla postigne u optimalnim i obećanim rokovima je iziskivala (ipak) da prođe nekoliko meseci kako bi sve profunkcionisalo. S obzirom na to da ja radim nabavku materijala, krojenje, punjenje, zatvaranje, fotografisanje, prezentaciju na društvenim mrežama, kao i komunikaciju sa klijentima, to nekad ume da bude stresno, čak i pored ogromne pomoći koju imam od članova porodice, naročito sestre Marijane i muža Velibora – iskrena je ova hrabra majka.
PROCES PRAVLJENJA JASTUKA
– Prvo je naravno potrebno nabaviti materijale. Deo koji dolazi iz Amerike se bira i naručuje onlajn, a ostale nabavljamo uglavnom u Beogradu. Svi su prirodni i kvalitetni. Zatim sledi komunikacija sa klijentima, dizajniranje po porudžbini, izlazimo u susret za tonove, dok god se ne narušava “Nanin” koncept. Dalje ide krojenje, potom šivenje kod šnajderke, nabavka punjenja i punjenje jastučica silikonskim kuglicama i ručno zatvaranje. Sledi fotografisanje, obrada i prezentacija na Fejsbuku i Instagramu uz obaveznu jedinstvenu pričicu koja je postala “Nanin” zaštitni znak. Na kraju dolazi pakovanje, gde dosta pažnje obraćamo na eko-friendly materijale, a onda na red dolazi isporuka. U Beogradu radimo i besplatnu isporuku jer nam je posebno zadovoljstvo da lično upoznamo naše klijente i tako poverenje podignemo na još viši nivo – kaže Kristina.
Kada je reč o neophodnoj opremi za rad, Kristina naglašava da se spisak širio uporedo sa znanjem koje je sticala o samom procesu krojenja.
– Ponekad imam utisak da mi cela pozamanterija ne bi bila dovoljna! Olovke, krede, makaze, igle, konci, flomasteri i boje za tekstil, materijali, filcevi, tilovi… Naravno, sto za krojenje, računar, auto, foto-oprema, antialergijske kuglice za punjenje, etikete, eko-biorazgradive kese, reklamni propratni materijal, vizit karte… – objašnjava nam naša sagovornica.
Za sve one koji žele da se osamostale i započnu svoj biznis Kristina ima nekoliko saveta.
Svima preporučujem da iskoriste sve prednosti društvenih mreža, da učestvuju na seminarima, radionicama i predavanjima za start-ap preduzeća. Mislim da je sada dobar trenutak čak i u Srbiji za tako nešto, ima dosta fondova koji to podržavaju, ali i tu treba biti oprezan. I naravno, da ne kreću ni u šta ukoliko sumnjaju i nisu spremni ni na kakav rizik. Strah je pozitivan, ali sumnja ne – zaključuje Kristina Karaičić.