BEZBEDNOST PRE SVEGA: Ovo su NAJVAŽNIJI SAVETI za svakog mladog vozača!

ŽEna
Foter/Reportergimmi / photo on flickr

Kupovina prvog vozila za mlade vozače često je odabir nekog starijeg vozila uz koje učimo kako da koristimo i održavamo auto da ne bismo ponavljali greške na nekom sledećem autu. Za njih, ali i one koji o autu znaju samo kako se pokreće, donosimo savete uz koje će vožnja biti sigurnija i pouzdanija.

 

Pratite servisne intervale

Najjednostavniji način da vaš automobil uvek bude zdrav jeste da uzmete priručnik i potražite servisne intervale koji će vam jasno navesti kada treba da menjate tekućine u vozilu, filtere, ali i ostale potrošne delove. Pratite preporuke proizvođača kako bi automobil ostao u odličnom stanju. Jedna od najvažnijih servisnih stavki je promena ulja. Pratite uputstva kad treba menjati ulje i budite redovni.

Nađite mehaničara kojem verujete

Popravke i servisi mogu da budu prilično težak problem za neiskusne vozače ili one kojima auto predstavlja samo sredstvo za dolazak do tačke B. Mnogi strahuju od toga da će im neko naplatiti previše ili da će im ugraditi nekvalitetne delove. Kako bi pronašli onog ‘svog’ mehaničara kojeg ćete se držati, ne morate da idete do onog najbližeg. Slušajte preporuke prijatelja i potražite onog koji će vam najbolje objasniti šta i kako radi sa vašim vozilom.

Prilagodite se vremenu

Kako se približavaju hladni dani, to znači i da morate da pripremite auto kako tokom zime ne bi ostao u kvaru. Proverite koliko je star akumulator i u kakvom je stanju. Zamenski obično traju kraće od onih iz originalne ugradnje. Zamenite istrošene brisače i umesto letnje stavite zimsku tečnost za pranje vetrobranskih stakala. Pored zimskih guma na svim točkovima odnosno guma sa oznakom M+S, zimskom opremom i dalje se smatraju letne gume na svim točkovima i lanci za sneg pripravni za postavljanje na pogonske točkove. Naravno, pazite na istrošenost guma.

Lampice imaju svrhu – gledajte ih

Ploče s instrumentima pune su svetlećih lampica koje govore šta se događa s vozilom. Ne ignorišite ih, posebno ako se radi o onima sa crvenim i žutim svetlom, jer su spojene na razne senzore u vozilu i mogu da ukažu na problem sa kočnicama, uljem, akumulatorom, upravljanjem… Ako ne znate šta znači koja lampica, objašnjenje možete da nađete u priručniku. Noviji automobili srećom imaju naprednije računare i mogu puno jasnije na ekranima da objasne šta se tačno događa sa raznim senzorima.

Rezerva nije cilj kojeg se treba držati

Ne čekajte da vam automobil dođe do rezerve i ne vozite se sa minimalnom količinom goriva. Osim što biste mogli da ostanete na putu zbog pogrešne procene, to nije ni zdravo za vaš automobil. Kod starijih limenih rezervoara može da se kondenzuje voda i da izazove koroziju. Rđa potom može da se pomeša sa gorivom i da ošteti pumpu. Takođe, putni računari mogu pogrešno da registruju količinu goriva i da jave potpuno pogrešno koliko vam je kilometara preostalo.