Ukoliko njime rukujete nepropisno, možete ga uništiti za svega nekoliko sati, piše Tportal.

Kočenje motorom

Prva na listi štetnih vozačkih navika svakako je kočenje motorom. Vozači ovo čine kako bi “sačuvali” kočnice, ali pritom oštećuju menjač čiji servis ili zamena nije ni malo jeftina,

Klackanje

Vozačima početnicima verovatno nema gore sudbine od kretanja sa mesta na uzbrdici pod ručnom kočnicom. Ili dodaju previše gasa pa im se točkovi počnu vrteti u mestu, ili papučicu gasa stisnu nedovoljno pa se motor ugasi. Zato mnogi pribegavaju takozvanom klackanju. Reč je o procesu u kojem umesto ručne kočnice automobil u mestu drži napola pritisnuto kvačilo. Malo je reći da je ovo nešto najgore što možete raditi menjaču, budući da spojka čitavo vreme klackanja podnosi trenje, čime se dosežu ogromne temperature i značajno trošenje materijala.

Prebacivanje u prvu brzinu pre nego što ste zaustavili vožnju unazad

U pitanju je ponovno korišćenje menjača kao kočnice, samo sa još većom silom nego prilikom “kočenja motorom” u vožnji. Uvek zaustavite automobil prilikom vožnje unazad, pa tek potom prebacite menjač u prvu brzinu.

Šaltanje brzina sa napola pritisnutom papučicom kvačila

Verovatno vam se dogodilo da ne stisnete dovoljno papučicu kvačila prilikom izmene brzine, pa vas dočeka zvuk nalik potpunoj dezintegraciji čitavog menjača? Ovaj proces čak i nije toliko strašan po menjač ako ga ne činite svakodnevno, ali svejedno uvek pritisnite papučicu do poda pre nego što promenite stepen prenosa.