Ovi sigurnosni dodaci mogu da ugroze život baš kao i druge neispravne komponente automobila, pa ih je možda potrebno zameniti.

A, kako da znate da li su vazdušni jastuci loši?

1. Neki vazdušni jastuci imaju rok trajanja

Trajanje vazdušnog jastuka zavisi od starosti i marke vašeg automobila. Zato bi trebalo da pročitate “uputstvo za vlasnika” ili da istražite svoj konkretan model “online”, kako biste znali detalje. Ako je vazdušnim jastucima potrebna zamena, obavezno pratite uputstva proizvođača automobila. Ovo uglavnom utiče na starije modele, naročito na stare Mercedesove automobile. Ako imate Mercedes koji je napravljen pre 1992. godine, vazdušne jastuke bi trebalo da menjate na svakih 15 godina.

2. Starija vozila mogu imati zahteve za preglede vazdušnih jastuka

Neka vozila možda nemaju datume koji zahtevaju zamenu vazdušnih jastuka, ali bez obzira na to trebalo bi pregledati njihovo stanje. Pregledom bi se utvrdilo da li delovi vazdušnih jastuka ispravno funkcionišu. Konkretno, sekvenca paljenja se može istrošiti na starijim modelima automobila.

Na primer, ako pogledate priručnike za automobile kompanije Akura ili Honda iz devedesetih (naročito početkom ’90-ih godina), videćete da preporučuju da vazdušni jastuk pregledate na svakih 10 godina i da ga zamenite ako je to potrebno. Imajte ovo na umu ako kupujete starije i polovne automobile i uvek uradite ovaj pregled da biste bili sigurni.

Takođe, obratite pažnju na ogroman povratak vazdušnih jastuka Takata. Utvrđeno je da Takata vazdušni jastuci (na modelima proizvedenim od 2002. do 2015. godine) mogu eksplodirati prilikom otvaranja. Metalni rezovi su čak sposobni da prolete kroz kabinu automobila ako kućište naduvavanja pukne u nezgodi. Ako mislite da vaše vozilo ima Takata vazdušni jastuk, posetite servis za zamenu ovih jastuka.

3. Današnji vazdušni jastuci su dugotrajniji

Dobre vesti: Počevši od sredine do kraja 1990-ih vazdušni jastuci su počeli da dobijaju duži životni vek. Drugim rečima, očekuje se da će bez ikakvih problema trajati čitav životni vek vozila. Međutim, to ne znači da traju zauvek. Savremena vozila povezuju vazdušne jastuke sa samodijagnostičkim sistemima kako bi ih testirali. Moderni sistemi vazdušnih jastuka sprovode “samotest” pri startovanju i sistem automobila nastavlja da prati vazdušni jastuk dok se vozilo kreće. Ukoliko postoji problem, upaliće se upozoravajuća lampica.