Zato je važno da mladi vozači posebno vode računa tokom vožnje i prilagode svoju brzinu, pogotovo u naseljenim mestima.

Brzina i vidno polje

Sa povećavanjem brzine vidni ugao se smanjuje, pa bez obzira na iskustvo, vozači svoju pažnju više ne mogu da usmere na dešavanja pored kolovoza, jer im to jednostavno nije više u vodnom polju usled velike brzine, pa svoj pogled fokusiraju samo na put ispred sebe a iz vidnog polja gube sve veći prostor.

Na taj način dovode u opasnost sebe i druge učesnike u saobraćaju.

Bez sanjarenja u vožnji

Vožnja motocikla je posebno atraktivna upravo zbog toga što vozač postaje aktivni element samog motocikla pa motociklista postaje gotovo sastavni deo mašine i praktično kretanjem svog tela upravlja njim. Dakle motocikl reaguje direktno na pokrete tela vozača, komande i korman.

Motocikl nije sposoban za iznenadne oštre promene pravca kretanja, pogotovo u oštrim krivinama što je veoma važno u nepredvidivim situacijama. 

Zato vožnja motociklom zahteva potpunu koncentraciju i misli moraju da budu fokusirane samo na vožnju, jer lutanje misli na rešavanje nekih problema, sanjarenje ili odsutnost misli iz bilo kog razloga takođe umanjuju sposobnost za brzo i adekvatno reagovanje.