Vodite račna o svojim pneumaticima!

 

Postoje tri glavna neprijatelja pneumatika odnosno automobilske gume: fizički, spoljašnji i ljudski faktor, koji je ujedno i najčešći zbog neznanja ili nemara.

Uobičajeni neprijatelji su i: pritisak naduvavanja, razni predmeti na putu, dubina pneumatika, vremenski uslovi, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina…

Sa toliko neprijatelja koji prete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvideti vek trajanja gume. Ako se pravilno ne održavaju brže će se trošiti i oštetiti, a možda će postati i nesigurne za vožnju.

Ukratko o tri glavna neprijatelja pneumatika:

Fizički faktor

Dodatna pojašnjenja nisu potrebna obzirom da se ova kategorija odnosi na sve vrste mehaničkih oštećenja.

Ljudski faktor

– Neredovno kontrolisanje istrošenosti i oštećenja pneumatika.
– Neodržavanje ispravne vrednosti pritiska u pneumaticima: premalo ili previše napumpani pneumatici.
– Ponovno napumpavanje pneumatika nakon vožnje s praznim ili jako ispumpanim pneumatikom.
– Neredovna kontrola dubine gazećeg sloja.

– Pneumatici nisu zamenjeni nakon dosezanja zakonom propisane minimalne dubine gazećeg sloja.

– Korišćenje rezervnog točka različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 m/h.
– Neprimećivanje promena u dinamičkim performansama, poput gubitka tlaka, buke ili vibracija.

– Kombinovanje različitih vrsta pneumatika.
– Pneumatik nije pregledao vulkanizer.
– Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.

– Stil vožnje.
– Popravka pneumatika obavlja se kod kuće umesto kod vulkanizera.
– Stalno sami obavljate popravke i ne odlazite kod vulkanizera.
– Privremena rešenja smatrate trajnim rešenjima.

– Korišćenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim točkovima ili točkovima na kojima su napravljene izmene.
– Korišćenje neusklađenih dimenzija točkova i felna.
– Sami skidate i/ili postavljate pneumatik umesto da to za vas učini vulkanizer.
– Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamene.
– Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač fabrički postavio na vozilo.
– Korišćenje letnjih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.
– Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika

Spoljni faktor

– Ekstremne temperature.
– Kiša, led, sneg.
– Ulje i mast.