Beograđanin Milan Odžić suočava se velikim troškovima zbog "preskupog SMS-a" koji mu je stigao iz Rusije. Od svog provajdera sada zahteva informaciju o primaocu novca koji je spremio za plaćanje računa.

 

Milan Odžić je verovao da se to događa drugima i da ne može biti žrtva skupe i glupe prevare. A onda je sredinom maja na njegov “Telenorov” broj stigao virusom zaraženi SMS koji je napravio pravi darmar i u telefonu i na računu.

“Skupa” poruka je stigla od pašenoga iz Rusije. Kada je Milan otvorio, na telefonu su počele da se događaju čudne stvari. Pojedine aplikacije su prestale da rade, a neke su izbrisane. Pošto nije uspeo da izbriše poruku, ugasio je telefon, a kada ga je upalio nekoliko sati kasnije shvatio je da telefon ne može da koristi. Pašenog tvrdi da mu ništa nije poslao.

– Pozvao sam operatera, a službenica me je obavestila da je kartica blokirana jer je došlo do eneromno velikog broja poslatih poruka na brojeve sa ruskim pozivnim brojem – njih 733.  Sve one su poslate u roku od dva sata, u razmaku od tri do četiri sekunde – priča, za “Novosti” Milan Odžić. 

Usledio je “hladan tuš” kad mu je stigao račun od 15.000 dinara. Podneo je reklamaciju, smatrajući da ne treba da plati taj iznos jer je “zaraza” došla putem “Telenorove” mreže.

– Dobio sam odgovor da su sve poruke uspešno poslate s mog broja i da svaka podleže naplati u skladu sa uslovima korišćenja tarifnog paketa. Moj prigovor je odbijen – objašnjava Odžić.

Odžić je bio prinuđen da im se ponovo obrati:

– Rekao sam da je sporna potrošnja nastala ne mojom voljom ili aktivnošću, što bi oni kao stručnjaci trebalo da znaju. Jer fizički je nemoguće slati poruke više od dva sata u ritmu od tri sekunde. Da sam to uspeo ja bih se upisao u Ginisovu knjigu rekorda. Oni čak u svom odgovoru nisu nijednom rečju pomenuli to što sam prijavio da sam dobio “zaraženu poruku”, što mi je veoma čudno. Njihov sistem blokirao je moju karticu tek kad je mesečna pretplata uvećana za 1.500 odsto. Šta taj “sistem” nije radio? – pita se korisnik.

Kao odgovor na novu reklamaciju, Odžić je od operatera dobio obaveštenje s predlogom da proveri aplikacije koje bi mogle slati poruke u kratkim intervalima i da nikakvih propusta u pružanju njihovih usluga nema, kao i da sporni račun može da plati u nekoliko rata. U nameri da istera stvar do kraja, Odžić im je uputio još jedno pismo, u kojem navodi da aplikacije u njegovom telefonu za brzo slanje poruka ne rade. Ističe da će račun platiti, ali tek kad od mobilnog operatera dobije pismenu potvrdu kome će biti prosleđen novac u inostranstvu.