Svetlozelenkaste oči izgledaju gotovo nestvarno. Takvo joj je i lice. Bren je na svojim fotografijama na Instagramu pokazala lepotu koja se čini gotovo nestvarnom. Tamna koža, oči zanimljive boje, velike usne i kovrdžava razbarušena kosa na fotografiji koja je savršeno osvetljena i uređena.  Na prvi pogled učiniće vam se kao žena vanredne lepote koja poput mnogih drugih Instagram koristi za promociju i novu karijeru. Ali kad malo bolje pogledate primetićete da vam je prva pomisao o nestvarnoj lepoti zapravo bila tačna. Bren je naime poslednji kompjuterski dizajnerski uspeh fotografa Kameron Džejmsa – Vilsona.

🦋 . . #artwork by @cjw.photo for @thediigitals . . #3D #3dsupermodel

A post shared by Brenn (@brenn.gram) on

Proslavio se početkom ove godine sa svojim prvim takvim modelom, Šudu, koja će u Istorijskim knjigama biti zapisana kao prvi digitalni model na svetu. Izgledala je toliko stvarno da je jedan poznati brend koji proizvodi majice hteo angažovati za dugotrajnu kampanju. To je sve naravno bilo pre nego što su zapravo otkrili kako je Šudu samo lepo i vešto oblikovana grupacija piksela na ekranu.

Uprkos tome njena popularnost je rasla pa se tako sada može pohvaliti sa 130.000 pratitelja na Instagramu. Bren i Šudu tako se mogu ravnopravno nositi sa svojom konkurencijom, pravim svetskim modelima. Među njima je i Lil Mikela, koju je kreirao startup Brud iz Los Anđelesa. Njena popularnost je još veća pa tako ima milion pratitelja.  Popularnost digitalnih modela podstaknula je fotografa Vilsona da otvori i prvu modnu agenciju za digitalne modele koju popularno naziva “The Diigitals”. 

Britanska agencija Irmaz Models, pokrenuta u tprilu i promoviše kompjuterske modele koji u svemu nalikuju na prave ljude.

– Kompanije i brendovi mogu odabrati specifičan izgled kojeg traže i žele. Od rase, pola do frizure – rekao je Filip Džej, bivši Plejbojev fotograf koji uz Irmu Caker vodi ovu agenciju.

Agenti koji traže poslove ovim “modelima” kažu da oni nude niz novih mogućnosti za klijente. Veću kontrolu nad izgledom koji žele da ih predstavlja, a i ne moraju se brinuti hoće li model doći na vreme za snimanje, hoće li imati vremena za kampanju i naravno ono što ih posebno raduje, ne moraju se brinuti da će ostareti, piše CNN.

Modne kuće posebno su zainteresovane za modele kao što je Bren. Prave i stvarne manekenke i dalje imaju posla, ali uvek postoji strah da će zbog ovih kompjutersko dizajniranih modela, ostati bez posla. Džej kaže da je to jedna od mogućnosti, ali nije nikakva velika novost ili problem.

– Stalno se pojavljuje neki novi model koji je baš u određenom trenutku u trendu – naglašava on. Vilson nije toliko zabrinut i kaže da želi saradnju sa kompanijama koje “razvijaju nove tehnologije”, a u tom slučaju ovi modeli imaju smisla. Kada pokreće novu saradnju sa novim klijentom pita se jesu li oni “spremni za novu komunikaciju o napretku tehnologije, mode i budućnosti?”   I jedan i drugi planiraju kreirati različitu kolekciju modela.

🍑 . . Artwork by @cjw.photo for @thediigitals . . #3D #3dsupermodel

A post shared by Brenn (@brenn.gram) on

– U svijetu modela većinom dominiraju žene, bele žene, ali mi ćemo to malo izmeniti – kaže Džej.

Šudu i Bren su crne puti, a Bren i je plus-sajz model. Vilson je otišao korak dalje i kreirao vanzemaljku dugačkog vrata “Galaksiju”. I jedna i druga agencija imaju i muške modele i ponekog vanzemaljca.

– Naša je želja imati ljude svih oblika, veličina i različitog etničkog porijekla – objašnjava Vilson. Ali takve žene zapravo već i postoje, smatra Rene Engeln, profesorka sa Univerziteta Northwestern. Nju brine kakav će uticaj ova mogućnost kreiranja “savršenog” modela ostaviti na samopouzdanje žena.