Matić je kazala da je upoznata sa slučajem nove igrice “Momo” zbog koje je, prema navodima medija, nekoliko dece u svetu izvršilo samoubistvo.

– Nema dokaza da je ova, kao ni prethodna igrica ‘Plavi kit’ zaista dovela do samoubistva. Svakako to izaziva kod dece strhove i može imati psihološke posledice po njihovo zdravlje – kazala je Matić.

Ona je dodala da roditelji moraju više kontrolisati decu i pratiti da li se njihovo ponašanje menja.

– Ta igrica je zapravo vid komunikacije koji se deci nudi putem različitih Jutjub kanala i influensera koje oni prate. Postoji jedan broj na Whatsapp-u, deca se pozivaju da pozovu taj koji ima sliku zastrašujuće lutke koja kod dece izaziva strahove i frustracije – rekla je Matić za Radio-televiziju Srbije.

OPASNIJA OD PLAVOG KITA: Smrtonosna igra osvaja Evropu, a najviše se širi ovom aplikacijom!

Igrica “Momo” prijavljena je u Argentini, Meksiku, Francuskoj i Nemačkoj.

Podsetila je da je Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na interntu do sada održao više od 207 prezentacija i edukacija u 41 gradu u Srbiji. U edukacijama je učestvovalo 69 osnovnih škola, više od 7.000 dece i 3.500 roditelja.

Ona je upozorila da je veliki problem što u Srbiji 80 odsto stanovnika koristi internet, a 49 odsto su digitalno nepismeni.

Od juna radna grupa je započela izradu Strategije digitalnih veština za period od 2019. do 2023. godine.

– Cilj strategije je unapredjenje digitalne pismenosti i digitalnih kompetencija, odnosno što veća upotreba savremenih tehnologija na adekvatan način u svakodnevnom životu –objasnila je Matić.