SENZACIONALNO OTKRIĆE: NASA pronašla ŽIVOT na planeti Ceres? (VIDEO)

ceres
printscreen/youtube

Svemirska sonda "Dawn" pronašla je materijale na bazi ugljenika, slične onima koji su izgradili život na zemlji, objavila je NASA.

Za sada se molekularni spojevi u materijalu ne mogu identifikovati, ali definitivno odgovaraju mineralima poput onih koji se nalaze u katranu.

Ovakvo otkriće ukazuje na to da materijali u solarnom sistemu sadrže ključne elemente, odnosno građevinske blokove života. Ceres je ovo pronašao sada, ali možda će daljnjim istraživanjem otkriti kompleksniju strukturu i dinamiku sličnu Zemljinoj, rekao je službenik NASA Kristofer Rasel.

Planeta Ceres prekrivena je stenama i ledom i najveći je objekt u pojasu asterioda. Od Sunca je udaljena tri puta više nego Zemlja, a njen sastav u sebi sadrži materijale koji su prisutni u delovima sunčevog sistema kada je on nastajao pre više od četiri milijarde godina.

Skeniranjem sonde utvrđeno je da se na planeti Ceres nalazi organski materijal u blizini jednog kratera.

Tako se planeta Ceres pridružila Marsu, te satelitima Jupitera i Saturna, na kojima naučnici tragaju za tragovima života.