Rekonstrukcija Trga Slavija i Bulevara oslobođenja završena je posle sto osamdeset dana, a tokom roka predviđenog za završetak radova uložen je veliki napor da bi se rešili značajni saobraćajni problemi na ovoj lokaciji i u pristupnim ulicama, ali i da se estetski promeni izgled trga.

 

Na Trgu Slavija je izgrađena nova i rekonstruisana postojeća komunalna infrastruktura i uređene saobraćajne površine. Novina je da su postavljeni novi pešački prelazi u ulicama koje ulaze u kružni tok, a istovremeno su pojedini saobraćajni prelazi pomereni na više desetina metara od samog trga, čime je postignuto da se frekvencija saobraćaja poveća i da se izbegne stvaranje zastoja.

U projekat je, zbog popularisanja bicikla kao saobraćajnog sredstva, unesena nova biciklistička staza, a osim staze, biciklisti su dobili i parkinge za svoje bicikle.

Grad Beograd je napravio strategiju “Bicikliraj Beogradom”, koja podrazumeva četiri pravca razvoja biciklizma u prestonici (izgradnja primarne mreže od 120 kilometara biciklističkih staza, postavljanje 200 parking mesta za bicikle, “bajk šer” sistem i edukacija stanovništva).

 

Izgradnjom biciklističkih staza građani dobijaju infrastrukturu koja omogućava da u Beogradu bicikl ne bude samo sredstvo za rekreaciju, već prevozno sredstvo.

Postavljena je nova saobraćajna signalizacija – semafori i table, kao i brojači frekventnosti saobraćaja, a postavljanjem novih tabli sa informacijama znatno je poboljšana i turistička signalizacija.

Na trgu je porušen čitav niz nelegalnih objekata čime se dobio prostor i poboljšao estetski izgled trga. Uređen je plato, a fontana je ponovo stavljena u funkciju.

U Bulevaru oslobođenja, od trga pa do Veterinarskog fakulteta, rekonstruisan je i trotoar i postavljeni su novi barikadni stubići, podsećaju iz „Beokom servisa”.