Dok shvatite o čemu se radi, račun vašeg mobilnog telefona može biti veći i za nekoliko hiljada dinara, što je doživeo Beograđanin Miloš V.

Primetio sam da mi je račun za mobilni poslednjih meseci uvećan i to za nekoliko stotina dinara. Ispostavilo se da su mi zbog poruka koje su mi stizale sa broja 4444, a koje nisam tražio, skidali određenu sumu. Na svakih sedam dana dobijao sam SMS o tome kako da koristim neki servis “Klub znanja” i link na kome imam taj sadržaj. Nisam obraćao pažnju, mislio sam da je neka greška. Iako sam pokušao da se odjavim slanjem opcije “stop”, nastavili su da mi skidaju novac – priča Miloš.

On kaže da je otišao kod svog operatera, koji mu je tek tada ukinuo ovu opciju.

Rekli su mi da sam koristio tzv. servis sa dodatnom uslugom i da je zato račun uvećan. Iako nisam koristio nikakve usluge, morao sam da platim ceo račun. A na kraju su mi rekli da se žalim Ratelu, koji je dao dozvolu za rad kompaniji koja pruža ove usluge – ističe Miloš.

Radi se o hrvatskoj firmi “CGate” koja legalno posluje na srpskom tržištu.

I mobilni operateri naglašavaju da je u pitanju nesvesna prijava na određene igrice, klikom na baner ili reklamu na internetu. Kako kažu, veliki je problem kako to prepoznati, jer se često ljudi ni ne sećaju na šta su tačno kliknuli, što znači da ovaj servis na vrlo specifičan način prevare zarađuje od nepažnje pretplatnika.

Postavlja se pitanje ko je odgovoran za slanje ovih poruka građanima, da li će nejko odgovarati i da li će žrtvama biti vraćen novac. Ono što je izvesno, dozvolu za rad firmi “CGate”, kao i svim kompanijama koje pružaju tzv. usluge sa dodatnom vrednošću, dao je Ratel, a one su uredno registrovane i u APR-u.

U Ratelu kažu da su firme koje pružaju usluge sa dodatnom vrednošću dužne da unapred objave detaljan opis i cenu usluge.

Da bi ove usluge koristio, korisnik mora da se za njih prijavi. Firma ima obavezu da obavesti korisnika o uslovima korišćenja i ceni. Korisnik mora da bude obavešten i kako da se odjavi – kažu u Ratelu.

Oni su dalje naveli šta treba da se radi u slučaju dobijanja ovakvih poruka.

Potrebno je da korisnici detaljno pregledaju sadržaj poruke, jer bi u njoj trebalo da bude informacija o načinu na koji mogu da se odajve.

Ratel ima i savet za scenario kada slanje povratne odjavne poruke “stop” nije prihvaćeno. Češće proveravajte račun, obratite se operateru i tražite da vas ojave.

Ratel tvrdi da su ove nepravilnosti utvrdili još krajem 2017. i da su uputili prijavu Ministarstvu telekomunikacija, odnosno Inspekciji elektronskih komunikacija.