Sakrij oglas
 Veličina slova

Kako pobediti depresiju bez lekova

Zimska depresije? Pre nego što se bacite na antidepresive, pokušajte da se izborite sa njom na neki od načina koji predstavljaju alternativu odlasku kod neuropsihijatra i uzimanju tableta. Evo nekoliko...

Akupunktura
Kao što je slučaj sa većinom alternativnih terapija, ne postoji jasan dokaz koji pokazuje da akunpunktura dovodi do potpunog otklanjanja depresije, ali ima pokazatelja koji govore o tome da bi do toga moglo da dođe. Jedan mali univerzitet u Arizoni sproveo je eksperiment na 33 žena koje su patile od depresije. Nakon primene akupunkture čak 64 % njih se osećalo znatno bolje i došlo je do remisije bolesti u odnosu na 27 % onih koje nisu bile podvrgnute tretmanu.

Riblje ulje
Ovaj saplement sadrži omega-3 masne kiseline, kojih ima u lososu, tunjevini i haringama. Studije o podršci ribljeg ulja u lečenju depresije nisu dovoljno ubedljive, ali se veruje da nedostatak ovih masnih kiselina u određenim periodima može da dovede do promene raspoloženja i depresije. Sigurno je da se u oblastima gde se ljudi dosta hrane spomenutom ribom, beleži manje slučajeva i oblika depresije.

Meditacija
Mnoga istraživanja došla su do zaključaka da meditacija igra bitnu ulogu u prevenciji depresije ili njenom otklanjanju. U dvema studijama, ljudi su lečeni antidepresivima dok nije došlo do suzbijanja simptoma depresije. Potom su podeljeni u dve grupe. Jedna je nastavila sa uzimanjem lekova, a druga se podvrgla meditaciji. Kod grupe koja se bavila meditacijom do povraćaja simptoma je došlo u istom procentu kao i kod onih koji su nastavili sa antidepresivima (oko 30 %).

Pisanje dnevnika
Terapije koje podstiču ljude na pozitivno razmišljanje mogu da smanje osećaj depresije. Jedna od tih bila bi i pisanje dnevnika. Psihijatri kažu da nije potrebno dnevnik voditi svakodnevno, i jednom nedeljno bilo bi dovoljno. Tako možete da se u svakom trenutku podsetite toga da i dobri dani postoje.

Terapija uz pomoć svetla
Na raspoloženje mnogih ljudi utiče i vreme. Tokom zime, kada su kraći dani, mnogi ljudi su skloni takozvanoj sezonskoj depresiji. To bi moglo da se izleči terapijom uz pomoć svetla, tokom koje pacijent sedi blizu svetleće kutije koja oponaša dnevnu svetlost. Terapija u startu traje oko 15 minuta da bi na kraju došla i do trajanja od dva sata dnevno.

Ova terapija ne može u potpunosti da otkloni depresiju, može da je ublaži, nekada i već nakon nekoliko dana.

 

 

Ukusi za dobro raspoloženje
1. Tunjevina
2. Jogurt
3. Spanać
4. Sok od višanja
5. Šargarepa
6. Čaj od peršuna
7. Tikva
8. Ćuretina

Vezane vijesti
  • Autor: 24sata.rs
  • Photo: blogs.psychcentral.com
  • Datum: sreda, 15. januar 2014. u 12:53
 

      
Poslednje vesti
Zdravlje GENIJALAC I ŠIZOFRENIČAR: Doktori porede Edisona i Eminema! Ima li sličnosti?

Veliki je mit da su kreativni genijalci uvek genijalni. Mnogi takvi genijalci su dobri u samopromociji i pomalo narcisoidni, pa često ostavljaju dojam kao da uopšte ne moraju da se trude. No, njihov k

Zdravlje IMATE SAMO DESET SEKUNDI: Evo šta da radite ako sami preživljavate infarkt

Pokreti kašljanja gnječe srce i održavaju cirkulaciju krvi, dok duboko disanje unosi kiseonik u pluća. Pri vraćanju normalnog ritma pomaže pritisak gnječenja srca. Žrtve srčanog udara na ovaj način mo

Zdravlje GRIP I DALJE HARA: Ako spadate u ovu grupu, sigurno ćete se razboleti!

Stariji od 30 godina dobiju grip u proseku na svakih pet godina, a deca svake druge godine, izračunali su naučnici.

Zdravlje Osam grešaka koje sigurno pravite kada perete zube i kako da ih ispravite

Oralna higijena prvenstveno zavisi od pranja i čišćenja zuba, kao i od nege i ojačavanja desni.

Izdvojeno
Najčitanije