Sakrij oglas
 Veličina slova

Kako pobediti depresiju bez lekova

Zimska depresije? Pre nego što se bacite na antidepresive, pokušajte da se izborite sa njom na neki od načina koji predstavljaju alternativu odlasku kod neuropsihijatra i uzimanju tableta. Evo nekoliko...

Akupunktura
Kao što je slučaj sa većinom alternativnih terapija, ne postoji jasan dokaz koji pokazuje da akunpunktura dovodi do potpunog otklanjanja depresije, ali ima pokazatelja koji govore o tome da bi do toga moglo da dođe. Jedan mali univerzitet u Arizoni sproveo je eksperiment na 33 žena koje su patile od depresije. Nakon primene akupunkture čak 64 % njih se osećalo znatno bolje i došlo je do remisije bolesti u odnosu na 27 % onih koje nisu bile podvrgnute tretmanu.

Riblje ulje
Ovaj saplement sadrži omega-3 masne kiseline, kojih ima u lososu, tunjevini i haringama. Studije o podršci ribljeg ulja u lečenju depresije nisu dovoljno ubedljive, ali se veruje da nedostatak ovih masnih kiselina u određenim periodima može da dovede do promene raspoloženja i depresije. Sigurno je da se u oblastima gde se ljudi dosta hrane spomenutom ribom, beleži manje slučajeva i oblika depresije.

Meditacija
Mnoga istraživanja došla su do zaključaka da meditacija igra bitnu ulogu u prevenciji depresije ili njenom otklanjanju. U dvema studijama, ljudi su lečeni antidepresivima dok nije došlo do suzbijanja simptoma depresije. Potom su podeljeni u dve grupe. Jedna je nastavila sa uzimanjem lekova, a druga se podvrgla meditaciji. Kod grupe koja se bavila meditacijom do povraćaja simptoma je došlo u istom procentu kao i kod onih koji su nastavili sa antidepresivima (oko 30 %).

Pisanje dnevnika
Terapije koje podstiču ljude na pozitivno razmišljanje mogu da smanje osećaj depresije. Jedna od tih bila bi i pisanje dnevnika. Psihijatri kažu da nije potrebno dnevnik voditi svakodnevno, i jednom nedeljno bilo bi dovoljno. Tako možete da se u svakom trenutku podsetite toga da i dobri dani postoje.

Terapija uz pomoć svetla
Na raspoloženje mnogih ljudi utiče i vreme. Tokom zime, kada su kraći dani, mnogi ljudi su skloni takozvanoj sezonskoj depresiji. To bi moglo da se izleči terapijom uz pomoć svetla, tokom koje pacijent sedi blizu svetleće kutije koja oponaša dnevnu svetlost. Terapija u startu traje oko 15 minuta da bi na kraju došla i do trajanja od dva sata dnevno.

Ova terapija ne može u potpunosti da otkloni depresiju, može da je ublaži, nekada i već nakon nekoliko dana.

 

 

Ukusi za dobro raspoloženje
1. Tunjevina
2. Jogurt
3. Spanać
4. Sok od višanja
5. Šargarepa
6. Čaj od peršuna
7. Tikva
8. Ćuretina

Vezane vijesti
  • Autor: 24sata.rs
  • Photo: blogs.psychcentral.com
  • Datum: sreda, 15. januar 2014. u 12:53
 

      
Poslednje vesti
Zdravlje RECEPT: Napravite sami dezodorans - zaštitite se od dobijanja kancera, a i neće vam ostati tragovi na odeći!

Soda bikarbona, skrob i kokosovo ulje jedino je što vam je potrebno za pravljenje domaćeg dezodoransa koji će vam omogućiti svežinu tokom celog dana.

Zdravlje Ovo morate da znate o higijeni vagine: Očuvajte floru i zaštitite se od infekcija

Intimna nega važna je zbog očuvanja vaginalne flore, koja, ako se naruši, dovodi do ozbiljnih posledica.

Zdravlje Ima leka: Otkrivene dve nove formule protiv hepatitisa C

Nemački i američki naučnici pokazali da određene kombinacije pilula mogu da pomognu u lečenju opasne bolesti.

Zdravlje Dame, evo osam saveta kako da ublažite menopauzu

Savetuje se uzimanje najmanje osam čaša vode dnevno, pet puta nedeljno po pola sata umerene fizičke aktivnosti...

Izdvojeno
Najčitanije