Vesti  Zdravlje

Imate bolove u vratu? Ovo su najbolje vežbe za to

Bolovi u vratnom delu kičme najčešće pogađaju one koji dugo sede ispred kompjutera, televizora, za volanom, a neretko su uzrokovani i neodgovarajućom visinom jastuka za spavanje
Autor: novosti Foto: Printscreen/Youtube
Vreme: 09:24h | 10. januar. 2017.
0

 

Kada se trpe duže vreme, bolovi mogu da se šire prema jednom ili oba ramena, lopaticama, pa čak i prednjoj strani grudnog koša.

 

Kod određenog broja ljudi ukočenost vratnog dela kičme može da izazove probleme sa vidom, zujanjem u ušima, čestim osećajima mučnine i nelagodnosti u stomaku.

Da bi izbegli ovo neprijatno stanje najvažnije je da se opuste mišići vrata. Da bi to postigli savet je da oko vrata i na deo ramena stavite vlažan i topao peškir. Čim osetite da osećaj toplote nestaje, uklonite ga i počnite sa vežbanjem.

 

Cilj vežbi je da povećaju raspon pokreta i da se istegnu mišići vrata.

Poželjno je da ove vežbe uradite tri puta u toku dana. Nemojte zadržavati dah dok ih radite, već se trudite da dišete ravnomerno kroz nos.

 

Levo-desno

 

Lagano okrećite glavu udesno, dok ne počne da vas boli, zadržite se malo u tom položaju, a zatim se vratite u početni položaj. Uradite isto to i na levu stranu.

 

Brada na grudi

 

Pustite bradu polako na grudi, zadržite je malo, pa se opustite, a zatim vratite glavu u početni položaj.

 

Glava na ramena

 

Nagnite glavu prema desnom ramenu, zadržite malo, pa onda vratite u centralni položaj. To uradite isto i na suprotnu stranu.

 

Pogled u tavanicu

 

Sagnite glavu nazad tako da možete da vidite tavanicu, zadržite pogled malo u tom položaju i vratite u početni položaj.

 

Čelo na dlanove

 

Naslonite čelo na dlanove i zatim pritiskajte prema napred, a dlanovima ne dozvolite da se pomere.

 

Otpor rukom

 

Šaku naslonite s jedne strane na glavu iznad uha, zatim probajte da sagnete glavu na rame, ali tako da to onemogućavate rukom.

 

Ruke na potiljak

 

Naslonite obe šake na potiljak, pa onda probajte da sagnete glavu unazad, a to onemogućavajte rukama.

 

Okret u stranu

 

Ruku stavite na slepoočnicu, zatim probajte da okrenete glavu na tu stranu, a šakom sprečavajte okretanje glave. Opustite se, promenite ruku i uradite vežbu na suprotnoj strani.

Komentari

Nije moguće komentarisati vesti starije od 5 dana.