Doručak je najzdraviji obrok u danu. Njime pokrećemo organizam i pripremamo ga za naporne sate koji su pred njim. Ako želite da dan započnete ukusno i zdravo i da telu pružite energiju, izbegavajte ove tri vrste doručka.

1. Voćni sokovi i jogurti

Iako na njima piše da su sto odsto prirodni, kupovni voćni sokovi prepuni su šećera i aditiva. Ovakav napitak na prazan stomak daće vam energiju trenutno, ali će vam je i vrlo brzo oduzeti. Isto tako, kupovni sokovi nemaju veliku nutritivnu vrednost.

Radije posegnite za pravim voćem koje sadrži i vlakna potrebna za regulaciju probave i obogatite ga činijom žitarica. Isto važi i za voćne jogurte, pa radije odaberite nezaslađeni probiotik pojačan kriškom prepečenog hleba i marmelade.

2. Pekarski proizvodi

Peciva, krofne i ukusni smotuljci od testa koje kupujemo u pekari vrlo su ukusni i zasitni, ali ti proizvodi često sadrže velike količine aditiva, soli i šećera, što i nije dobra kombinacija za početak dana.

Slana peciva zadržavaju vodu u organizmu, a lisnato testo je masno, teško za varenje i siromašno nutritivnim vrednostima koje su vašem organizmu preko potrebne za normalan rad. Ako volite ujutro da pojedete pecivo, odaberite ono od celovitih žitarica i premažite ga mlečnim namazom ili puterom i marmeladom.

3. “Zidarski” doručak

Zidarski doručak podrazumeva masnu, tešku i kaloričnu hranu poput pečenih jaja sa slaninom, beli kruh ili masne salame začinjene majonezom ili sličnim namazima. Osim ako ne radite težak fizički posao, ovakav doručak vašem telu nije potreban i ono će ga dugo i teško variti.

Velike količine nezdravih masnoća završiće u obliku masnog tkiva, a vaš organizam neće dobiti sve vitamine, minerale i vlakna koji su mu potrebni. Ako volite ujutru da pojedete jaje, najbolje bi bilo da ga skuvate i jedete uz krišku prepečenog hleba i čaj.