Naučnici su u svojoj studiji The American Gut Project bavili probavnim problemima, a poseban akcenat su stavili na hranu koja prija crevima odnosno oslabađa naudutosti tako što razvija broj korisnih bakterija koji značajni za crevnu floru.

Reč je o probioticima i prebioticima, što je potvrdila i nutricionista Vil Havkings koja je za “Dejli mejl” otkrila čitavu listu hrane koju bi trebalo da uvedete u svoju ishranu.

Šta su prebiotici? 

Mnogi prebiotike mešaju sa probioticima upravo jer slično zvuče. Prebiotici su su posebna vrsta biljnih vlakana, a predstavljaju hrana za korisne bakterije (probiotike). Prirodno se nalaze u jabukama, kakau, artičokama, luku, špargli, zobi i bananama,

Na osnovu brojnih istraživanja dokazano je da deluje protiv upalno, i utiče na jačanje imunog sistema.

Probiotici 

Probiotici su živi organizmi tj. dobre bakterije, a zadatak koji probiotici obavljaju u ljudskim crevima je uspostavljanje ravnoteže mikroflore između dobrih i loših bakterija.

Oni se hrane prebioticima, a izuzetno su korisni za probavu i mogu pomoći u mršavljenju. Hrana koja je izuzetno bogata probioticima je jogurt, kefir, krastavci, kiseli kupus i tamna čokolada.

Osim obogaćivanja ishrane ovim namirnicama, nutricionista je na kraju napomenula da je važno da izbegavate prerađenu i rafinisanu hranu i da se trudite da vaša ishrana bude raznolika.