Redovan doručak smanjuje telesnu težinu i rizik od pojave dijabetesa, pojačava pamćenje i čak nas čini srećnijim. Ipak, ove prednosti zavise od toga koje namirnice jedete za doručak.

Jaja

Iako jedno veliko jaje sadrži 212 miligrama holesterola, zna se da masne naslage povećavaju nivo holesterola u krvi, a ne holesterol koji se nalazi u hrani. Jedno jaje sadrži oko 70 kalorija i 6 grama proteina. Pre nego što bacite žumance znajte da se najveći broj hranljivih materija nalazi baš u njemu.

Hleb, musli ili ovsena kaša sa celim zrnima žitarica

Doručak je najbolje vreme da snizite visok pritisak i holesterol u krvi, i to uz pomoć žitarica i ovsene kaše. Njihova vlakna nas održavaju sitim i daju nam potrebnu energiju da zdravo započnemo dan. Uvek tražite musli sa makar 5 grama vlakana u sebi i jedite ga sa niskomasnim mlekom koje sadrži najviše 1 odsto mlečne masti.

Voće

Bobičasto voće, banane ili dinja – birajte. “Ne postoji nezdravo voće. Ipak, uvek treba da jedete različite vrste voća, kako biste iz njih uzimali različite hranjive materije. Na primer, borovnice su jaki antioksidanti, dok su pomorandže pune vitamina C i kalijuma.

Jogurt

Čaša jogurta sadrži proteina koliko i jedna šnicla bilo kog mesa. Grčki jogurt sadrži više proteina, ponekad i duplo više nego običan jogurt. Ukoliko imate dijabetes ili vodite računa o kalorijama, običan, niskokalorični ili bezmasni jogurt je mnogo bolji izbor od voćnih jogurta, koji mogu da sadrže veliku količinu šećera i zaslađivača.