Od toga će biti i raznih drugih blagodeti, jer su šljive korisne u prevenciji visokog holesterola, oboljenja srca i bubrega, bolesti jetre, reume, a povoljno deluju i na pamćenje, kosti, kožu…

Šljive su, zapravo, jedan od najstarijih narodnih lekova za regulaciju probave. Ovaj prirodni laksativ, za razliku od velikog broja farmaceutskih, ne povećava opasnost da dodatno ulenjite creva i da se na njega naviknete.

Šljive zbog sadržaja pektina koji u crevima nabubri omekšavaju stolicu. To je vrlo bitno kod lečenja hemoroida ili oboljenja creva, a regulisanjem probave prevenira se karcinom debelog creva.

Sveži plodovi šljive, tvrde stručnjaci, podmlađuje i regenerišu organizam i pomažu u sprečavanju nastanka bora.

Šljive
Pixabay.com

Iako možda izgleda neverovatno, slatki sveži plodovi šljive preporučuju se i u mnogobrojnim dijetama. Iako, kao i svako voće, sadrže šećer, šljive povezuju masti iz hrane koje se unose u organizam a zatim ih izbacuju. Bogate su i kalijumom, pa zahvaljujući tome “podižu energiju” i otklanjaju simptome umora.

Kanadski nutricionisti su ustanovili da šljive pomažu i u kontroli nivoa šećera u krvi, zbog čega mogu da budu efikasne u prevenciji dijabetesa.

S druge strane, istraživači Univerziteta Florida i Oklahoma su posle 12 meseci prikupljanja rezultata među ženama u postmenopauzi ustanovili da su one koje su redovno jele šljive imale znatno veću gustinu kostiju, a time i manji rizik od nastanka osteoporoze. Tokom ovog testiranja ispitanice su jele suve šljive.