Ordinacija.hr navela je nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da prebrodite nesanicu.

Noćni odmor kao prioritet

Nastojte uvek nezavisno od životnih okolnosti i obaveza, noćnom odmoru da date nezamenjivo mesto. Samo ako ste odmorni možete svakoj obavezi pristupiti na valjan način.

Recite ne kofeinu popodne 

Istraživanja su pokazala da čaša kafe najmanje pet sati nakon konzumiranja deluje stimulativno. Osim što je kafa stimulator, ona može izazvati buđenje, jer je poznat diuretski učinak koje ima.

Izbegavajte intelektualni rad u noćnim satima
Nakon porodičnih obaveza, za mnoge je rad u noćnim satima jedino preostalo vreme. Stručnjaci koji se bave problemom spavanja ističu da intelektualni rad tokom noćni sati povećava nivo adrenalina, što može uticati na spavanje i kvalitet spavanja.


Redovne vežbe

Brojna su istraživanja pokazala da osobe koje redovno vežbaju pre odlaska na spavanje ili vežbu zamenjuju nekom fizičkom aktivnošću, kao što je šetnja, imaju mnogo manje problema od onih koji vreme pre spavanja provode uz televizijski ekran.

Spavaća soba je intimna oaza

Intima kao dar spavaće sobe treba da vam bude jedan od imperativa. Svakim ulaskom u sobu ostavite sve dnevne probleme ispred vrata.

Meditirajte

Često se događa da pojedinci koriste krevet kao sigurnu bazu za “prebiranje” dnevnih događaja. Uvedite pravilo da ćete kontrolisati svoje misli, koju tehniku meditacije želite da koristite manje je važno, važna je odluka da brige i razmišljanja o problemima odlučno menjate ugodnim, podsticajnim i mirnim razmišljanjem.