Jednostavan sistem američke vojske otkriven je u knjizi “Relax and Win: Championship Performance”, gde piše da metoda ima 96 % uspešnosti, posle nekoliko nedelja vežbe, piše The Sun.

Sustav je osmišljen kad su u vojsci shvatili da mnogi njihovi piloti prave greške zbog stresa i neispavanosti. Čak i kad nisu bili u smeni, piloti su bili umorni i nisu se mogli opustiti i naspavati. Njihov stres se tad gomilao i onda bi napravili neku fatalnu grešku. Ova metoda za njih navodno čini čuda.

Prvi korak – opustite mišiće na licu, uključujući jezik, čeljust i mišiće oko očiju.

Drugi korak – spustite ramena nisko koliko idu pre nego što opustite gornji i donji deo jedne ruke.

Treći korak – izdahnite, opustite prsa i zatim lagano opustite noge, počevši s bedrima.

Četvrti korak – nakon deset sekundi duboke relaksacije sledeći korak je potpuno očistiti um.

Autor knjige Lloyd Bud Winter sugeriše da će jedna od ove tri slike pomoći:

– legnite u kanuu na mirnom jezeru, ništa osim plavog neba iznad vas

– zavaljeni u crnoj baršunastoj mreži u zamračenoj sobi

– govorite ”nemoj misliti, nemoj misliti” deset sekundi

Dve trećine odraslih Britanaca pati od neke vrste poremećaja sna, a gotovo polovina priznaje da ne spava dovoljno.