Razni lekari i nutricionisti pa čak i samoprozvani fitnes stručnjaci s interneta, svako malo izbacuju nove programe dijeta s tvrdnjom da je upravo njihova najzdravija i najučinkovitija.

Ni na jednu dijetu ne bi smeli da krenete bez prethodnog razgovora s lekarom, a ako se želite da se oslanjate na trendove, svakako odaberite one koji već na prvu zvuče razumno.

Dijeta 16:8 novi je trend za mršavljenje, a sastoji se od svakodnevnog posta i umerenog uživanja u hrani.

Kako se sprovodi?

Koncept je jednostavan – svaki dan se sastoji od 24 sata, a vi 8 sati smete da jedete, a 16 sati morate da postite.

Možda vam se čini šokantno da prihvatite 16 sati bez unošenja hrane, ali oni koji su probali kažu da i nije tako teško. Najveći broj ljudi na ovoj dijeti jede od 08-17 sati ili 10-18 sati, što znači da ne jedu samo popodne i uveče i kad spavaju, čime iz ishrane izbacuju bespotrebne grickalice i kalorije koje unose prejedanjem iz dosade.

U periodu od osam sati, kada je hrana dozvoljena, savetuju se lagani zdravi obroci, uz povremeno uživanje u omiljenim poslasticama, bez preteranih odricanja. Neki zanemaruju te savete i u osam sati jedu sve što požele, a svejedno postižu određene rezultate, pišu strani mediji.

U vreme kada postite smete da pijete nezaslađen čaj i kafu, vodu i dijetalne sokove.

Istraživanje koje je sproveo žurnal ‘Nutrition and Healthy Aging’ na uzorku od 23 žene, koje su se ove dijete pridržavale punih 12 nedelja, donelo je ohrabrujuće podatke.

Žene su izgubile kilograme, a uz to im se snizio i krvni pritisak.

2017. popularna je bila dijeta pod nazivom 5:2, koja je savetovala da pet dana u nedelji jedemo normalno, a zatim smanjimo unos kalorija za 20 posto preostale dve nedelje.

Ovakvim dijetama vežba se disciplina, a osoba postaje svesnija onoga što jede pa najčešće postiže svoje ciljeve.

Ipak, kao što smo napomenuli, ni jednu dijetu ne biste smeli da sprovodite pre razgovora s pouzdanim lekarom.