NOVI UDAR NA DŽEP KUPACA: ‘Polovnjaci’ iz Nemačke moraju da se carine?

Automobili
Beta

Posle otklanjanja problema vezanih za overu dokumenata potrebnih za uvoz korišćenih automobila, nastalih u Agenciji za bezbednost saobraćaja početkom godine, uvoznici "polovnjaka" su na novim mukama. Naime, pojedini nemački proizvođači vozila prestali su da izdaju potvrde o tome da je vozilo proizvedeno u Evropskoj uniji, neophodne za oslobađanje od carine!

 

To automatski znači da se plaća 12,5 odsto na putnička i 10 odsto na teretna, polovna vozila, iako je zvanično carina na uvoz kako novih tako i polovnih vozila iz EU, u Srbiji ukinuta, prenose Večernje novosti.

Zasad “Audi” i BMV, a očekujemo da će uskoro to uraditi i ostali nemački proizvođači ne žele da izdaju ove potvrde sa obrazloženjem da smo suviše malo tržište da bi se time opterećivali – objašnjava Predrag Sajić iz preduzeća “V8”, jednog od naših najuglednijih uvoznika polovnih vozila za Novosti.

Ukoliko se desi da sipate pogrešno gorivo u auto, OVO ĆE DA POMOGNE

– Jednostavno ne izdaju potvrdu “Eur -1” i uvoznik nepotrebno plaća carinu, koje je, po važećim zakonskim propisima, inače bio oslobođen.

Treba precizirati da zastupnici ovih proizvođača u Srbiji nemaju pravo da izdaju te dozvole, ali da na nova vozila neće biti uvedena “carina na mala vrata”.

– Kod nas koji se bavimo uvozom novih automobila je to nešto drugačije papirološki odrađeno – kaže za Novosti dr Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila.

Problem sa polovnjacima je nastao zbog toga što nedostaje jedan papir kojim se dokazuje da je vozilo koje je faktički iz EU i proizvedeno u EU.

Ako bude dobre namere, kaže za Novosti Vukasović, problem će biti veoma brzo rešen, a ako ne, zna se ko će na kraju platiti ceh – kupci.

Neverovatan potez čoveka kome su se SMUČILI PROBLEMI SA PARKIRANJEM

U pojedinim preduzećima koja se bave uvozom polovnih vozila kažu da su taj problem već rešili tako što već na auto-placevima gde kupuju automobile obezbeđuju potrebnu dokumentaciju i izjavu prodavca da je vozilo proizvedeno u EU.

– Bilo je raznih zloupotreba obrazaca “Eur-1” i to je razlog zašto su pojedine nemačke kompanije prestale da izdaju te obrasce. Mi nemamo nikakvih problema ni na carini ni prilikom plaćanja neophodnih dažbina – kaže jedan od uvoznika polovnih vozila koji nije želeo da mu pomenemo ime smatrajući da je “cela priča svesno tempirana” od strane “pojedinih interesnih grupa”.