Posle otklanjanja problema vezanih za overu dokumenata potrebnih za uvoz korišćenih automobila, nastalih u Agenciji za bezbednost saobraćaja početkom godine, uvoznici "polovnjaka" su na novim mukama. Naime, pojedini nemački proizvođači vozila prestali su da izdaju potvrde o tome da je vozilo proizvedeno u Evropskoj uniji, neophodne za oslobađanje od carine!
To automatski znači da se plaća 12,5 odsto na putnička i 10 odsto na teretna, polovna vozila, iako je zvanično carina na uvoz kako novih tako i polovnih vozila iz EU, u Srbiji ukinuta, prenose Večernje novosti.
– Zasad “Audi” i BMV, a očekujemo da će uskoro to uraditi i ostali nemački proizvođači ne žele da izdaju ove potvrde sa obrazloženjem da smo suviše malo tržište da bi se time opterećivali – objašnjava Predrag Sajić iz preduzeća “V8”, jednog od naših najuglednijih uvoznika polovnih vozila za Novosti.
Ukoliko se desi da sipate pogrešno gorivo u auto, OVO ĆE DA POMOGNE
– Jednostavno ne izdaju potvrdu “Eur -1” i uvoznik nepotrebno plaća carinu, koje je, po važećim zakonskim propisima, inače bio oslobođen.
Treba precizirati da zastupnici ovih proizvođača u Srbiji nemaju pravo da izdaju te dozvole, ali da na nova vozila neće biti uvedena “carina na mala vrata”.
– Kod nas koji se bavimo uvozom novih automobila je to nešto drugačije papirološki odrađeno – kaže za Novosti dr Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila.
– Problem sa polovnjacima je nastao zbog toga što nedostaje jedan papir kojim se dokazuje da je vozilo koje je faktički iz EU i proizvedeno u EU.
Ako bude dobre namere, kaže za Novosti Vukasović, problem će biti veoma brzo rešen, a ako ne, zna se ko će na kraju platiti ceh – kupci.
Neverovatan potez čoveka kome su se SMUČILI PROBLEMI SA PARKIRANJEM
U pojedinim preduzećima koja se bave uvozom polovnih vozila kažu da su taj problem već rešili tako što već na auto-placevima gde kupuju automobile obezbeđuju potrebnu dokumentaciju i izjavu prodavca da je vozilo proizvedeno u EU.
– Bilo je raznih zloupotreba obrazaca “Eur-1” i to je razlog zašto su pojedine nemačke kompanije prestale da izdaju te obrasce. Mi nemamo nikakvih problema ni na carini ni prilikom plaćanja neophodnih dažbina – kaže jedan od uvoznika polovnih vozila koji nije želeo da mu pomenemo ime smatrajući da je “cela priča svesno tempirana” od strane “pojedinih interesnih grupa”.