NAJVEĆA MISTERIJA U ISTORIJI AVIJACIJE: Već 9 godina niko ne ume da objasni ŠTA SE DOGODILO sa ovim avionom i putnicima u njemu

Nestanak malezijskog aviona MH370, smatra se najvećom misterijom u istoriji avijacije. Tog 8. marta 2014. godine, nestalo je 239 putnika i članova posade na letu Kuala Lumpur – Peking. Deo olupine nađen je na Madagaskaru, ali trup i putnici nikada nisu pronađeni.

Pexels.com

U emisiji „Uranak“ na televiziji K1, pilot Stevan Ignjatović, otkriva koji je mogući razlog nestanka aviona.

Moja teorija je da će jednoga dana, kada neko bude odlučio da se sazna istina, ona izaći na videlo. Vi imate zvanične komisije koje su ispitivale udes, a imate entuzijaste koji su pratili kompletan razvoj događaja i šta se dešavalo sa avionom. Izveštaji jednih i drugih su dijametralno suprotni od stavova koji ih zastupaju. Od toga, da počnemo, da je pilot u emotivnom rastrojstvu zbog ljubavnih problema rešio da se ubije i da ubije sve putnike. Ipak, ta teorija se ispostavila netačna, jer se par godina kasnije, došlo do zaključka da kapetan ne snosi nikakvu odgovornost, kao i da je on imao stabilan brak. Onda ste imali teoriju, da su se razne službe umešale u tu čitavu priču. Taj avion je jednostavno sleteo negde, a šta se desilo sa putnicima, može da bude opet priča, da li su dobili novac da ćute, da li su likvidirani ili je kapetan bio ucenjen. Možda je dobio novac da sve to uradi. Verujem kada se budu skinuli strogo poverljivi pečati sa izveštaja, da će se istina saznati.

Pre devet godina, 42 minuta posle ponoći, 8. marta 2014. boing 777 poleteo je, skrenuo na severo-istok prema južnom kineskom moru. Prvi oficir imao je 27 godina i od pune sertifikacije, delio ga je jedan trenažni let. Komandujući pilot 53 – godišnji Ahmad Šah, bio je jedan od najstarijih i najcenijih maležanskih pilota. U posadi je bilo 10 stjuardesa iz Malezije.

Prvih 40 minuta leta je proteklo uobičajeno, ali onda u 1.19h, MH 370 se približio kraju malezijskog vazdušnog prostora, kontrola avio saobraćaja, javila se da let prosleđuje za Hošimi, tada kapetan odgovara: „Laku noć, malezijski 370“, to je bila poslednja rečenica koja se čula sa ovog leta.

Avion se nikada nije prijavio kod vijetnamskog kontrolora i nekoliko sekundi pre nego što je prešo u vijetnamski vazdušni prostor, MH 370 nestaje sa radara.

Ako imamo saznanja da je u to vreme, taj avion bio jedan od najnovijih proizvoda američke fabrike aviona. Ukoliko je ova planeta puna satelita koji se koriste za navigaciju i komunikaciju. Ako je taj avion imao opremu, koja je koristila te satelite i ako se to od zemlje preko vazduha iznad nas, do neba, pa sve do prostranstva svemira, može koristiti, onda ne postoji nijedna mogućnost da vi ne znate gde je letelica. Avion je opremljen sistemom koji se zove AKARS, što znači da je komunikacija, pozicija i razgovor sa tim avionom preko satelita povezana. Nemoguć događaj je da ne možemo da otkrijemo pozicju tog aviona, jedino da su u tom trenutku pogašeni svi sateliti. Postoji još jedna priča, mogućnost da je pilot isključio sve svoje uređaje u pilotskoj kabini, putem prekidača, kada je ulazio u vijetnamski prostor, on ostaje gluv i nem za kontrolu Vijentnama, ali on i dalje je povezan sa motorima, koji šalju informacije, bez obzira da li ste isključili predajnik. Sistem preko motora šalje informaciju firmi koja je vlasnik ovog aviona. Oni tačno znaju trenutnu poziciju i mogu da pročitaju sve parametre koji se nalaze na kompjuteru u avionu – kaže pilot Stevan Ignjatović u emisiji „Uranak“ na televiziji K1 i dodaje:

– Ja tvrdim, na osnovu svog iskustva i saznanja, da je taj avion sleteo na neki od aerodroma negde i tu se završava priča za avion, posadu i putnike. Nigde ne piše, da je od tih 239 putnika bilo 20 stručnjaka i eksperata iz elektronike i kompjuterskih nauka iz Kine. Pisalo je to u jednom izveštaju koji je dala Engleska. Sad se pojavljuje priča, da je u avionu bilo 2.5 tone materijala, koji je izbegao kontrolu kao sav ostali prtljag. Kažu da je unutra bila elektornska oprema, čipovi i specijalni materijali, koja je bila namenjena Pekingu – dodao je.

Iako bi bilo lakše da se za takvu vrstu prenosa materijala, podigne vojni avion koji ne prolazi provere, pilot Ignajtović kaže, da situacija i nije baš tako jednostavna:

– Kada imate vojni avion, on preleće razne teritorije, tako da morate decidirano da dostavite svakoj zemlji koju prelećete dokumentaciju u kojoj stoji kakvu robu prenosite – kaže naš pilot u emisiji „Uranak“ na K1 televiziji i dodaje da ne postoji opcija, da se ne registruje pad aviona.

Zvaničnim verzijama ne verujem, jer su veliki ulozi. Ako avaksi prave i čine zaštitu velikih manevara koje ima američka, australijska i vojska Singapura i Mlaezije, ako oni prate tu situaciju, ne može niko da me ubedi da nisu mogli da detektuju avion. Ne postoji metal da pada sa neba, a da ga niko ne registruje. Ovo nema mogućnost da bude ne registrovano, a pogotovu ako je pao u more, šumu, prašumu. Delovi koji su pronađeni na Madagaskaru, ne govore da je to deo malezijskog MH 370 aviona. Svaki veći deo onog što su prikazali, tog stabilizatora, ima serijski broj, a tamo nema serijskog broja. Teorija je, da je to isečeni deo nekog aviona, donesen nečim kod Mozambika i pušten da more iznese na obalu. Opet slučajnost, kako može čovek koji se bavi kao entuzijasta, da leti sa kraja na kraj sveta, prateći delove aviona koji se sad pojave na jednom, pa na drugom mestu. Nemoguć je događaj, setite se pada „Air France-a“.  Avion su našli posle dve godine na 5 hiljada metara dubine, ali su našli i ostatke. Posle izvesnog vremena, pojaviće se barem pojasevi za spašavanje. Ako ste vi 120 hiljada kilometara, godinama pregledali i niste našli apsolutno ništa,  to je nemoguć događaj sa svom opremom koja se poseduje. Oni će pronaći avion, kada neko bude doneo odluku za to – dodao je.

Pilot Stevan Ignjatović smatra i veruje u teoriju entuzijasta, da taj avion sada leti pod drugom firmom i serijskim brojem.

– Kada pogledate, to je činjenica, 2.5 tone je prošlo bez redovne kontrole. Tog tereta više nema, kao što nema ni aviona, ali pojavljuje se neki entuzijasta, koji prati sve moguće avione na ovome svetu i na osnovu serijskog broja kaže da taj avion i dalje leti, pod drugom firmom, drugačije je ofarban. I ja mu verujem – kaže Stevan Ignjatović i dodaje da su Kinezi oduvek želeli da imaju jednog nevidljivog, kao i da su u tome uspeli, ali da je slična situacija i sa Rusijom.

Kako Kinezi da dođu u posed onoga što Amerikanci imaju, a to je tehnologija nevidljivog materijala? Oni su za devet godina to nešto napravili, počevši od aviona, podmornica i svačega nešto da je nevidljivo. Rusi su to isto uradili sa ovim Suhojem 57, koji koriste za sukobe sa Ukrajinom. Avaks koji je sve vreme na teritoriji Mađarske uz granicu sa Ukrajinom, ne može da detektuje avion, Suhoj obara dva ukrajinska aviona na distanci od 200 kilometara, što jedna raketa do sada nije mogla da uradi, ni američka, niti bilo čija druga. Oni sada to imaju – zaključio je pilot Stevan Ignjatović u emisiji „Uranak“ na televiziji K1.