Šest proverenih načina da iznervirate šefa

Žena
Pixabay.com

Ne, ovo nisu saveti kako to da uradite, već kako da izbegnete! Šalu na stranu, određeni postupci kojih najčešće niste ni svesni negativno utiču na mišljenje o vama. Mi vas podsećamo koje postupke da izbegavate kako vaše poslovno znanje i veštine ne bi pali u drugi plan:

 

1. Kasnite na posao
Niste mogli da nađete parking mesto? Gužva je u saobraćaju? Sigurno ste i vi nekada zakasnili iz ovih razloga. Međutim, ako kašnjenje vremenom postane simptomatično, vaš šef sigurno neće biti oduševljen. Razmislite o razlozima vašeg kašnjenja, mogućim poteškoćama da stignete na vreme i kako možete da ih sledeći put izbegnete.

2. Ogovarate
Pričanje iza leđa siguran je način da izgubite poverenje. Bilo da ste okačili status na fejsbuku, ili rekli kolegi nešto loše na račun kompanije, budite sigurni da će to stići do vašeg šefa i ugroziti uzajamni odnos. Da li mislite da će vam šef nakon toga poveriti rad na novom projektu? Deliti važne informacije sa vama? Umesto da trošite energiju na ovaj način, recite otvoreno ako vam nešto smeta.

3. Treba vam konstantno podsećanje
Bilo da imate rok da završite neki posao ili se radi o svakodnevnim i rutinskim zadacima, vama konstantno treba neko da vas opominje da biste ih odradili. Zar želite da se svaki vaš potez na poslu nadgleda? Ako želite da stvorite poverenje, uložite napor da obavljate svoje zadatke najbolje što možete.

4. Živite u svom svetu
Šta to znači? Zaboravljate na širu sliku i zajednicu koje ste deo. Donosite odluke bez konsenzusa i postavljate zahteve koje imaju za cilj samo vaš boljitak. Da bi grupa ljudi postala uspešan tim, ona mora da funkcioniše kao celina u kojoj se svi osluškuju i podržavaju. Individualne potrebe jesu deo tima i ne treba ih zanemarivati, ali vodite računa da te potrebe ne postanu prohtevi bez pokrića.

5. Dajete pretpostavke
Verovatno vam se nekada desilo da ste morali da završite neki izveštaj, da date određene procene ili zaključke. Međutim, umorni i stisnuti vremenom, jednostavno ste napravili par pretpostavki „od oka“, možda ih čak i izmislili. Poslovne odluke moraju da se zasnivaju na činjenicama, a ne na ležernim pretpostavkama. Željom da sebi trenutno olakšate, ugrožavate svoj kasniji uspeh kao i uspeh kompanije za koju radite.

6. Stalno ste „bolesni“
Oskar Vajld je rekao da je najbolji način da počnete da cenite vaš posao, da zamislite da ga nemate. Kada se zaista razbolite, naravno da je opravdano da ne dođete na posao i da je bolje da ostanete kod kuće. Međutim, ako redovno počnete da zloupotrebljavate bolest kao izgovor da ne dođete na posao, iznerviraćete šefa, ali i kolege koje već sedmi put rade vaš posao. Kada vam se sledeći put ne ide na posao, razmislite o svim pozitivnim aspektima vašeg posla, šta je ono što vas raduje kod njega i na čemu sve možete da budete zahvalni.

Stavite se u poziciju jednog šefa – kako biste vi gledali na radnike koji stalno kasne, ogovaraju ili imaju neracionalne prohteve? Priznajte da biste hteli da ih se što pre otarasite. Nemojte ni vi biti neko koga će ljudi želeti da se otarase, već neko koga će biti srećni da imaju.