Koristeći reč "samo" dok tražite dopuštenje, sagovorniku podsvesno dajete veću kontrolu i autoritet. Postoji još 9 fraza koje ne biste smeli da izgovarate na poslu.

 

1. Nije fer

Svi znaju da život nije fer pa ako to tako kažete, pretpostavlja se kako mislite suprotno, zbog čega ispadate naivni i nezreli. Trebalo bi da se držite činjenica, da budete konstruktivni i zadržite svoje mišljenje za sebe.

2. Tako se uvek radilo

Tehnologija se razvija toliko brzo da se morate prilagođavati promenama. Počnete li da prigovarate novom načinu na koji se nešto radi, ne samo da ćete odavati dojam lenje i neprilagodljive osobe, već vas šef može pitati zašto se niste potrudili da savladate novosti. Uostalom, radite li stvari onako kako su se uvek radile, danas sigurno postoji bolji način.

4. Ja mislim…/Možda se čini ludim…/Postaviću glupo pitanje

Ovi preterano pasivni izrazi automatski narušavaju vaš kredibilitet. Čak i ako imate odličnu ideju, njen uspeh može biti umanjen zbog dojma nedostatka samopouzdanja pa ljudi gube poverenje u vas. Ako sami čvrsto ne verujete u ono što govorite, drugi će još manje. Ako stvarno nešto ne znate, recite: “Trenutno nemam tu informaciju, ali ću saznati i javiti vam.”

5. Biće gotovo za minut

Kažete li kako nešto zahteva samo minut vašeg vremena, to podcenjuje vaše veštine i ostavlja utisak da ste brzopleti i površni. Osim ako posao nećete završiti doslovno za 60 sekundi, radije recite kako neće trajati dugo, ali nipošto ne sugerišite da može biti gotovo pre nego što zaista može. 

6. On je lenj/nekompetentan/idiot

Nema potrebe da omalovažavate kolege. Ako je to što želite reći istina, tada to svi znaju i ne morate naglašavati. U suprotnom ćete vi sami ispasti idiot. Na svakom poslu ima drskih i nesposobnih ljudi, ali se obično zna ko su i kakvi su. Ako nemate moć pomoći im da napreduju ili ih otpustiti, nećete dobiti ništa ako javno obznanite njihove osobine, samo može izgledati kao da sebe želite prikazati boljima.

7. To nije u opisu mog posla

Ova pomalo sarkastična fraza čini da izgledate kao da u svom poslu dajete minimum tek toliko da zaradite platu, a to nipošto nije dobro ako vam je stalo do posla. Radije učinite šta vam se kaže, a eventualno potom razgovarajte sa šefom o svojoj poziciji u kompaniji. Tako nećete ispasti sitničavi, a pomoći će da sa šefom izgradite razumevanje.

8. Nije moja krivica

Nije dobro prebacivati krivicu. Budite odgovorni. Ako ste i najmanje učestvovali u nečemu što je pošlo po zlu, priznajte to. Ako ne, ponudite razumno objašnjenje šta se zapravo dogodilo. Pritom se držite činjenica i pustite šefu i kolegama da sami donesu zaključak. Budete li stalno prebacivali krivicu na druge, delovaćete neodgovorno i ljudi će oko vas biti nervozni, a verovatno ćete ubuduće biti dežurni krivac za sve.

9. Mrzim ovaj posao

Poslednja stvar koju ljudi žele da slušaju na poslu jeste to kako mrzite ono što radite jer narušavate moral kolegama i širite negativnu energiju. Šefovi brzo uviđaju ko grupi uništava moral i na taj način samo možete biti u rekordnom roku otpušteni.