Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) sprovela je anketu sa ciljem utvrđivanja mišljenja potrošača o mogućem uvođenju akciza na određene prehrambene proizvode. Anketa je tri nedelje bila objavljena na internet stranicama i socijalnom mreži NOPS-a i preko 76.000 potrošača je imalo uvid u istu.

Na osnovu rezultata, a kao što se jasno vidi i na dijagramu, preko 80% potrošača se

protivi uvođenju akciza.

Najveći procenat potrošača izjavio je da ih mogućnost uvođenja ovakvih akciza ljuti (i to čak 22,34%), dok je i određen broj (26,42%) potrošača izjavio da ih brine da ovakve mere mogu uticati na dodatno povećanje troškova za hranu i napitke.

Potrošači su takođe istakli da se ove mere najverovatnije uvode kako bi se smanjio deficit i povećao prihod za državu, međutim i pored ove činjenice čak 58,63% potrošača priznalo je da bi konzumirali manje oporezovanih proizvoda.

Pored svega već navedenog potrošači su takođe izjavili da smatraju da bi uvođenje akciza na određene prehrambene proizvode značajno uticalo na njihovu finansijsku situaciju, kupovnu moć porodice, budžet porodice za namirnice, ali i ponašanje ljudi i njihove navike u ishrani.

Na osnovu mišljenja anketiranih potrošača može se izvesti zaključak da potrošači smatraju da porodice ne mogu da priušte još jedan teret na potrošačku korpu.