DA SE SVI OSEĆAJU DOBRO: Poslušajte ove savete i ATMOSFERA NA POSLU će biti SJAJNA!

Posao
Pixabay.com

Prva i najvažnija stvar je da sa kolegama vodite dijalog, a ne monolog. Dopustite i drugima da dođu do reči i kažu šta misle.

 

Nije nikakva novost da većina na poslu provodi više vremena nego kod kuće, pa je i logično da kolege sa posla postanu nešto kao “druga porodica”, neko na koga bi trebalo da možemo da se oslonimo. Zbog toga je važno da međuljudski odnosi u radnoj sredini funkcionišu dobro i da se svi osećaju dobro.

Malo šta je gore od toga da na posao svakodnevno odlazite sa grčem u stomaku i neprijatnim osećanjima. Da biste to izbegli, evo šta možete da preduzmete da biste bili “u ljubavi” sa kolegama.

Za početak, uvek uradite ono što ste obećali, jer to je jedini način da vas kolege dožive kao pouzdanu osobu, na koju mogu da se oslone. Ništa manje nije važno ni da osluškujete druge i pokažete interesovanje za (privatne) probleme kolega.

Ljudi cene umerenu radoznalost (da, na primer, znate da li vaša koleginica ima decu ili živi sama; da li je vegetarijanka…). Zato, kada god možete, olakšajte kolegama.

Ako, na primer, uočite da se neko od vaših kolega oseća nesigurno ili ostavlja takav utisak, pomozite mu i podsetite ga na njegove prednosti i uspehe. U prevodu, budite predusretljivi, jer će se i vama sigurno dogoditi da se nekada na poslu osećate loše.

Sa kolegama vodite dijalog, a ne monolog, odnosno, dozvolite i drugima da dođu do reči. Nemojte samo da pričate o sebi i da upadate drugima u reč, već pustite i druge da ispričaju svoje.

Važno je i da se ne kitite tuđim perjem: kada vam neko pomogne, istaknite to javno. Nemojte preuzimati sve zasluge, jer to nije fer. A nije ni pristojno.

Budite kolegijalni, ljudi će to prepoznati i znati da cene.

Ukratko, u poslu baš kao i u životu, ne činite drugima ono što ne biste voleli da neko uradi vama.