– Uzbuđeni ste vi. Uzbuđeni su u novoj firmi. Šta bi moglo poći po zlu? Pa, mnogo toga, pogotovo ako napravite neverovatno uobičajenu grešku: naučite istoriju svoje nove firme – navodi Velč.

Zato je potrebno napraviti istraživanje ​​pre nego što dođete na novo radno mesto.

– Napravite Google pretraživanje. Odvedite veterana firme na kafu. Saznajte ko je pokrenuo firmu i zašto. Ko je uspeo u njoj i kako? Ko je pogrešio i šta mu se dogodilo? Ko ima najveći udeo i ko ima pod kontrolom određene stvari? – navela je Velč.

Njen savet je da pristupite svojoj novoj firmi kao da ulazite u partnerstvo.

– Ne biste se venčali, a da ne znate životnu priču vašeg partnera, zar ne? Vaša nova kompanija takođe ima prošlost i bićete svesniji i produktivniji ako počnete sa radom poznajući pozadinu kompanije i njenog poslovanja – navela je.

Sama naučila lekciju i to na teži način

Velč priznaje da je ovu lekciju naučila na teži način. Godine 1981. nakon završetka studija, počela je raditi kao reporter u crnoj hronici Miami Heralda.

U početku nije shvatala zašto je toliko policajaca, čije su joj informacije očajnički trebale svaki dan, bilo neprijateljski raspoloženo prema njoj.

Nekoliko nedelja kasnije, na zabavi sa nekim kolegama, Velh je konačno saznala zašto.

– Bili smo zamena za novinare koji su dobili otkaz posle štrajka. Policija, koja je takođe sindikalno organizovana, videla me kao izdajicu, a ja sam toga bila nesvesna – prisetila se.

Posle toga odmah je počela učiti sve što je mogla o istoriji i kulturi kompanije.

– Otkrila sam koliko je konfliktan bio nedavni štrajk. Saznala sam da je moj vlastiti šef odbio da štrajkujei, izgubivši desetine prijatelja zbog toga. Ova mala činjenica, ali jako važna, stvarno je promenila naš odnos, jer sam ga napokon razumela – navela je.

Tokom karijere više nikada nije ponovila tu grešku. Nije startovala na novom poslu pre nego što bi uradila potrebno istraživanje.

– Pobrinite se da se bolje suočite sa vašom uzbudljivom budućnošću tako što ćete istražiti – i razumeti – prošlost vaše nove firme. Možda ste početnik, ali ne morate tako delovati – zaključila je Velč, koja je i suosnivačica Instituta za upravljanje Džek Velč.