Velike kupovine u Srbiji su otišle u prošlost, kupci sada češće idu i to u manje prodavnice, ali daleko manje kupuju.
Naš potrošač sada uglavnom prati akcije i sniženja koje nude veliki trgovinski lanci i češće odlazi u planske nabavke. Ljudi se ponašaju racionalnije, kupuju manje, samo ono što im je potrebno, naglašavaju u maloprodajnim lancima, a prenose “novosti.rs”.
Građani neophodne dnevne namirnice mahom nabavljaju u manjim prodavnicama. Trgovinski lanci su to i te kako osetili kroz pad prometa i preorijentisali se na „manje trgovinske formate“, bliže potrošaču, a cene su ostale približne, prilagođene tanjem džepu potrošača.
Stručnjaci ističu da se sada, sem hrane, u manjim trgovinama sve više kupuje piće, kućna hemija, sredstva za ličnu higijenu… To je trend koji je verovatno dugoročan i tu Srbija nije nikakav izuzetak.
Sve više se smanjuje razlika u ceni namirnica i ostalih artikala između malih i velikih trgovina, što je „logična reakcija na besparicu“, objašnjavaju u trgovinskim kućama.
Iako sada „na ceni“ dobijaju manji marketi, veliki tržni centri će opstati, ali samo oni koji su dobro pozicionirani i koji ponude potrošačima dodatnu uslugu, kao što su ugostiteljstvo, zabava, dodatni asortiman…
U prošloj godini vidan je pad kupovne moći građana, koji je u udelu trajnih potrošnih dobara, na primer, iznosio 10 odsto.
Trgovinski sektor, bez obzira na teškoće zbog ograničenog standarda građana, najvitalniji je deo srpske privrede i trećinu registrovanih preduzeća, kako ističu u Privrednoj komori Srbije, čine firme u trgovini.
Takođe, trgovina čini oko 11,7 odsto bruto domaćeg proizvoda i zapošljava bezmalo 19 odsto ukupne radne snage u Srbiji.
Primećen je i porast procenta građana koji radije kupuju i imaju više poverenja u proizvode domaćih proizvođača nego stranih.