Evo kako da budete srećniji na poslu

Da li vam je svaki dan na poslu kao u ’Danu mrmota’ i imate osećaj da vam poslovni entuzijazam polako bledi? Da li vam je posao postajo dosadan i frustrirajući? Ako se svako jutro budite sa osećajem kao da idete na robiju onda imate problem.

Na svu sreću, postoji nekoliko stvari koje vam mogu popraviti raspoloženje i učiniti vas još produktivnijim. Evo sedam načina da budete srećniji na poslu.

 

Sve počinje sa pozitivnim razmišljanjem

Ovo je prva i najvažnija stvar. Prvo morate da shvatite da je sreća stvar izbora, a ne stvar „puke sreće”. Dakle, odlučite da budete srećni! U svakom poslu postoje neke pozitivne sitnice. Ukoliko naučite da ih poštujete i negujete, one će vam obezbediti osećaj radosti i neutralisati osećaj „mučnine”. Tajna je u tome da pozitivno razmišljate o svom radu i da ne dozvolite da vas negativne stvari sputavaju. Ovakav stav treba da bude i vaš lični način života. Okružite se pozitivnim i optimističnim ljudima na poslu, kolegama sa kojima možete podeliti stvari iz privatnog života i koji cene vaš rad i trud.

 

Klonite se negativnosti

Svi mi na poslu imamo barem jednog kolegu koji je notorni pesimista i koji uvek ima primedbe i na najgluplje sitnice. Biti okuružen ljudima ovakvog tipa može vam iscrpeti svu pozitivnu energiju. Veoma je važno da izbegavate „kancelarije trača”, ispunjene negativnim ljudima koji svoj „otrov” pokušavaju da ubace u svačiji problemčić. Čak i najveći optimisti sa jakom psihom na kraju pokleknu u ovakvom okruženju, a to je poslednja stvar koju želite da vam se desi na poslu!

 

Budite zahvalni

Nikad ne potcenjujte moć zahvalnosti prema ljudima – zahvalite se svom šefu ili saradnicima nije samo pitanje poštovanja i etike, već je stvar i mentalnog zdravlja i sveukupnog blagostanja. Ako ste ljubazni sa ljudima to će vam se kad tad vratiti, a vi ćete se biti srećniji. Ne treba bežati od uvažavanja i deljenja komplimenata dobrim saradnicima, jer će to samo ojačati poslovnu vezu sa njima. Pored toga, ukoliko ste zahvalni za svaku malu stvar koju vam neko učini, kolege će vas više ceniti, a to će vas zasigurno obradovati.

 

Spoznajte svoju „tačku ključanja”

Postoji još jedna veoma bitna stvar koje morate biti svesni ukoliko tražite sreću na poslu, a to je „tačka ključanja”. Čak i oni najstaloženiji ljudi imaju svoju granicu koju ako se pređu izaziva ono najgore u njima. Kada znate svoju krajnu granicu lakše manipulšete sa svojim nedostatcima i sprečavate da vam posao poprimi frustrirajuć oblik. Nikad ne dozvolite da posao preuzme kontrolu nad vama jer će to negativno uticati na vaše raspoloženja, a samim tim smanjiti vašu produktivnost.

 

Budite fini prema šefu

Velika je razlika biti ljubazan i pun poštovanja prema šefu i pokušavati da laskanjem i „uvlačenjem” dobijete ono što želite. Važno je da se izdignete na određeni poslovni nivo i da uvek date sve od sebe. Ukoliko ispunite očekivanja vašeg šefa, sigurno će vas imati na umu kada bude bilo reči o povećanju plate ili kad se ukaže potreba za kadrom na višim pozicijama. Sve u svemu, ukoliko redovno ispunjavate svoje radne obaveze, a vaš šef se oseća uvaženo i poštovano u vašem prisustvu, on će vrlo verovatno da vam uzvrati uslugom na „duže staze”. Čak i najgore gazde imaju svoju osetljivu stranu, jer niko nije imun na dobrotu, i pre svega interes.

 

Započnite svoj radni dan zadatkom koji najviše mrzite

Svako od nas na poslu ima zadatke koji nam se doadaju i one koje izbegavamo, pa čak i mrzimo. Ako je ovo slučaj sa vama, onda je najbolje da na početku radnog dana prvo završite one odvratne obaveze. Razlog je jednostavan: kada trebate da uradite ono što ne volite javlja se prirodna tendencija da odlažete tu obavezu koliko god je moguće. Ali sa odlaganjem ona neće nestati, a vama će ceo dan visiti nad glavom znajući da je morate završiti kad -tad i te misli će vas proganjati ceo dan. Rešite se dosadnih obaveza na početku radnog dana pa će vam ostale radne obaveze doći kao dezert nakon što ste pojeli svo povrće 🙂

 

Obezbedite sebi dnevnu dozu smeha

Smeh je moćan i jeftin lek. Dan bez smeha je izgubljen dan, tako da je veoma bitno da se okružite ljudima koji vam mogu izmamiti osmeh, čak i kad niste u dobrom raspoloženju. Ovakvi ljudi će vam doći kao sunce u oblačnom danu. Nikad nemojte dozvoliti da poslovni problemi utiču na vaše stanje uma, jer ako to dozvolite, vaš posao će preuzeti kontrolu nad vašim životom.

Suština je da smeh sprečava iritaciju, ljutnju i frustraciju što su tri najčešća problema sa kojima se suočavamo na poslu. Čak i najbolji poslovi imaju svoje mane, a veoma je važno da znate kako da se nosite sa njima.