“Kupljena roba je nekvalitetna u toj radnji”, ili “Nikada više neću koristiti usluge te firme, loša je. Naplatili su mi i ono što nisam tražila”, samo su neki od komentara koji vlasnik jedne firme nikako ne bi voleo da pročita.

 

Foto: Promo

Kako u svetu, tako i kod nas u Srbiji, kvalitetno i uspešno poslovanje povezano je sa činjenicom da je sve ono što piše na Internetu od velike važnosti. Internet olakšava poslovanje, predstavlja izvor informacija, izvor je novih ideja ali je i mesto na kome ljudi najčešće pokazuju svoje nezadovoljstvo.

Onim, korektnim firmama, koje se trude da održe reputaciju, mišljenje ljudi je najbitnije, kako u realnom, tako i u digitalnom svetu jer dobra internet reputacija utiče, pre ili kasnije,  i na rezultat poslovanja. Onlajn reputacija je prednost, kojoj teže, naročito oni preduzetnici, koji žele da njihov biznis projekat ponese epitet „firme od poverenja“. Korektnost na Internetu je, razume se, specifičan koncept jer „Internet sve pamti“. Nije akcenat na tome koliko su firme sa negativnim komentarima po forumima i portalima nekorektne, već na tome da firme, o kojima niko nije napisao niti jednu lošu reč, dobiju priliku za proboj na tržište.

Dobru onlajn reputaciju karakteriše odsustvo negativnih komentara na portalima i blogovima i kritike bez ikakvog utemeljenja u praksi. Dobra onlajn reputacija je predmet interesovanja i trećih lica, kao što je poljska kompanija pod nazivom „Firma Godna Zaufania“, koja od skoro ima i svoju podružnicu u Srbiji. Uz pomoć softvera ona pronalazi i odlikuje firme, koje nemaju negativne komentare u digitalnom svetu, sertifikatom ”Firma od poverenja” i uključuje ih u svoju internet platformu “Firma od poverenja”. Svaka od firmi, koja uspešno prođe istraživanje, dobija svoju elektronsku vizit kartu, koja se pojavljuje kada neko pretražuje datu firmu i to: NAZIV FIRME – Firma od poverenja.  

Internet imidž ne samo da služi stvaranju poverenja kod korisnika proizvoda i usluga određene firme, već i ističe korektne firme u odnosu na konkurente, koji su dopustili sebi negativne kritike i komentare na internetu.

Ako želite da proverite ”korektnost” Vaše firme, to možete učiniti na platformi CZIMK-a, koji dodeljuje sertifikat ”Firma od poverenja” poslovnim subjekatima u našoj zemlji, kao odraz besprekorne onlajn reputacije.  Odgovor na pitanje: Može li i vaša firma da ponese epitet “Firme od poverenja”, dobićete vrlo brzo.